• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400071006629
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۰ مهر

هشدار به آذربایجان/سمت جدید عراقچی/محدودیت های هوشمند برای مقابله با کرونا

هشدار به آذربایجان/سمت جدید عراقچی/محدودیت های هوشمند برای مقابله با کرونا

تحرکات سیاسی - نظامی جمهوری آذربایجان/ انتصاب عراقچی به عنوان دبیر شورای راهبردی روابط خارجی/ انتخاب استانداران و...از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در پی تحرکات سیاسی - نظامی جمهوری آذربایجان و به دنبال برگزاری رزمایش فاتحان خیبر از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی شمال غرب کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان داده و آن را آخرین فرصت به دولت آذربایجان برای فهم قدرت ایران دانسته و مخاطب اصلی رزمایش را «صهیونیست های کودک کش» بیان کردند.

سید محمدرضا دماوندی کارشناس مسائل حوزه قفقاز هم در تحلیلی،‌ تحولات مرزی اخیر در مرز با آذربایجان و ارمنستان را تاثیرگذار بر تبادلات تجاری در منطقه اوراسیا عنوان کرد و  گفت: طبیعتا این مساله بر تبادلات تجاری ایران با ارمنستان و اوراسیا اثر گذار خواهد بود. به هر حال جمهوری آذربایجان مدعی است که ۲۱ کیلومتر از جاده ای که از خاک ارمنستان عبور می کند جزو خاک آذربایجان بوده و کامیون های ایرانی هم از این مسیر عبور می کنند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مسئولان جمهوری آذربایجان باعث ایجاد تنش بین کشورهای همسایه نشوند

ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به تنش های اخیر ایران و آذربایجان

ایران، صیانت از امنیت مرزهای خود را اولویتِ مداوم می‌داند

صبر استراتژیک ایران حدی دارد

***

تمیر هایمن، رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با اذعان به دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور سردار سلیمانی گفت که اطلاعات داده شده از سوی این رژیم به آمریکا منجر به ترور سردار سلیمانی شده است.

انتصاب سید عباس عراقچی به سمت دبیری شورای راهبردی روابط خارجی با حکم  سید کمال خرازی، رئیس این شورا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

خرازی در این حکم از  عراقچی خواسته است «تا نسبت به بازسازی دبیرخانه و توسعه نقش آن در تبیین سیاست‌های نظام و تنویر افکار عمومی جهانیان و تحقق منافع کشورمان» اقدام کند.

همچنین وزیر امور خارجه طی حکمی حسن شیخ الاسلامی به عنوان رئیس جدید مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه منصوب کرد.

موضوع تغییر استانداران و مدیران کل استانی در سطح کشور هم از جمله موضوعات خبرساز این روزهاست که در همین رابطه یحیی کمالی‌پور نماینده سابق مجلس توصیه میکند که استانداران در دولت آقای رئیسی براساس روحیه مردم‌داری، ولایت‌مداری و خدمت‌گزاری انتخاب شوند.

در همین ارتباط محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه های مربوط به تعیین استانداران زنجان،‌ فارس و لرستان را ابلاغ کرد که بر این اساس محسن افشارچی را به عنوان استاندار زنجان، محمد هادی ایمانیه را به عنوان استاندار فارس و فرهاد زیویار را به عنوان استاندار لرستان تعیین شدند.

رئیس جمهور هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا محدودیت‌های هوشمند به مرور جای تعطیلی مراکز را می‌گیرد، گفت: در شرایط کنونی مراکز علمی و پژوهشی باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از شیوع کرونا، در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، نسخه‌ها و راهکارهای مناسب تدوین و ارائه کنند.

تصمیم گیری درباره تغییر قاعده‌ی ظرفیت عددی حوزه های وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت:  همه ما باید تلاش کنیم تا با ایجاد محیطی شفاف و عادلانه امکان تسهیل محیط کسب‌وکار جوانان این سرزمین را فراهم کنیم و مجلس نیز در انجام این امر اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha