• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400071006766
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ شرط ادامه روند بازگشایی تالارها و باشگاه‌های ورزشی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ شرط ادامه روند بازگشایی تالارها و باشگاه‌های ورزشی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با تغییر رنگ شهرهای استان، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی اجازه فعالیت دوباره را دارند اما ادامه این روند، منوط به رعایت ضوابط بهداشتی است.

حمید ملانوری، امروز شنبه ۱۰ مهر در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: از آنجایی که  ادامه ممنوعیت ها در برگزاری مراسم ازدواج و ...  اینگونه مراسمات را به مراکز غیر رسمی نظیر منازل، باغ‌ها  و... سوق می‌دهد؛ لذا  تالارها بعد از ایام ماه صفر در مکان‌های مسقف با 25 درصد ظرفیت بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: در این خصوص تیمی سه نفره، متشکل از نمایندگان نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود و به‌صورت مستمر تهویه مناسب، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در تالارها کنترل خواهند کرد.

به گفته وی؛ تا زمانی که افراد رعایت کنند، اجازه برگزاری مراسم را خواهیم داد در غیر این صورت ممنوعیت فعالیت تالارها ادامه می‌یابد و با افرادی که رعایت نکنند، برخورد جدی خواهد شد.

استاندار ادامه داد: رستوران‌ها نیز می‌توانند با ظرفیت یک سوم و  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سرگیرند.

ملانوری گفت: فعالیت مکان‌ها و باشگاه‌های ورزشی در محیط‌های باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است اما فعالیت استخرها همچنان  ممنوع است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز  باید بر اساس دستور العمل های ابلاغی فقط مدارس روستایی و عشایری زیر 15 نفر جمعیت دانش آموزی  را بازگشایی کند.

استاندار اظهار کرد: با همکاری مردم، تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، اجرای خوب طرح شهید سلیمانی، ادامه روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار ابتلا و مرگ و میر در استان کاهشی شده است.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی استان از رنگ بندی مناسب تری به نسبت گذشته برخوردار است و انتظار می‌رود با ادامه روند رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، شاهد تغییر رنگ مناسب تری در هفته های آتی باشیم.

ملانوری در خصوص ادامه روند مطلوب  واکسیناسیون در استان نیز گفت: واکسیناسیون با شتاب خوبی در استان در حال انجام است و به جز  روزهای تعطیل در  سایر روزهای هفته به طور متوسط  روزانه 14 هزار دوز واکسن در  استان تزریق شده  که رقم بسیار مناسبی است.

وی با تأکید بر اینکه امروز 40 هزار دوز واکسن جدید وارد استان می‌شود، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته واکسن برکت مورد نیاز استان تأمین شده لذا  کسانی که دوز اول واکسن برکت را دریافت کرده اند می توانند برای دریافت دوز دوم مراجعه کنند.

استاندار اظهار ‌کرد: بر اساس آمار موجود، میزان استفاده مردم از ماسک و  رعایت فاصله اجتماعی در استان بیش از 90 درصد است که از میانگین کشوری 10 تا 150 درصد بیشتر است و دگر می خواهیم به شرایط عادی تر برگردیم چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌ها نداریم.

ملانوری با تأکید بر اینکه امکان برگزاری نمازجمعه در تمامی مناطق استان فراهم است، گفت: محدودیت‌ها در شهرهای آبی کمتر بوده، اما در شهرهای زرد و نارنجی، نماز جمعه می‌تواند با 25 درصد ظرفیت محل برگزاری و با سقف زمانی یکساعت برگزار شود و زوار اربعین نیز که به کشور برمی‌گردند، باید خود  مراقبتی در منزل را تا چند روز جدی بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha