• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071106963
  • خبرنگار : 50451

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

۷۴ پروژه نوسازی مدارس خراسان شمالی در سال جاری افتتاح می‌شود

۷۴ پروژه نوسازی مدارس خراسان شمالی در سال جاری افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی از افتتاح ۷۴ پروژه آموزشی، با کمک خیرین در سال جاری خبر داد.

امین فلاح کوشکی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ درصد مدارس استان فرسوده هستند، بیان کرد: با توجه به شرایط ویروس کرونا فرصت بیشتری برای ترمیم و بازسازی مدارس به وجود آمد که هم اکنون بیش از ۱۸۰ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس در سال ۹۷ از تمام منابع ۴۷ میلیارد تومان بود، افزود: این اعتبارات در سال ۹۸ به ۸۵ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۱۳۰ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده رشد ۱۷۰ درصدی اعتبارات است و با این اعتبارات سرعت ساخت و نوسازی بناها نیز افزایش یافت و جزو پنج استان برتر در زمینه رشد اعتبارات بوده‌ایم.

فلاح کوشکی به بهره برداری ۷۴ پروژه آموزشی شامل استخر دانش‌آموزی، ۱۱۵ کلاس درس و ۳۵ خوابگاه و نمازخانه در سال جاری اشاره کرد و تصریح کرد: برای ساخت این پروژه‌ها بیش از ۸۹ میلیارد تومان هزینه شده است و زیر بنای این مجموعه‌ها ۲۷ هزار و ۴۳ متر مربع می‌باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در رابطه با تعهدات خیرین در حوزه مدرسه‌سازی، بیان کرد: حدود ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب ساخت ۴۰ پروژه از تعهدات خیرین در سال جاری بوده است که هم اکنون ۷۰ پروژه شامل پروژه‌های تعهد داده شده سال گذشته و جاری در حال اجرا است.

فلاح کوشکی از اقدامات مهم انجام شده در سال جاری به خرید تجهیزات برای مدارس اشاره  و بیان کرد: حدود شش میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس در حال ساخت خریداری شده است و برای مدارس فنی و حرفه‌ای حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و تحویل به آموزش و پرورش داده شد که تأثیر به‌سزایی در بهبود یادگیری بخش فنی و کار و دانش داشته است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در زمینه تهیه قیر رایگان، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۴۵ هزار متر مربع ایزوگام استاندارد و با کیفیت خریداری و به مدارس تحویل داده شده است.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال گذشته را طرح مکان‌یابی برای مدارس در استان دانست و افزود: سال گذشته خراسان شمالی جزو یکی از  چهار استان برتر در زمینه مکان‌یابی مدارس بوده‌ است.

فلاح کوشکی با اشاره به اینکه به زودی در سال جاری شاهد افتتاح این مکان‌یابی‌ها خواهیم بود، اضافه کرد: در جشنواره شهید رجایی که سال گذشته برگزار شد به عنوان برترین استان مطرح شدیم و امیدواریم در سال جاری نیز جزو برترین رتبه‌های کشوری باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha