• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071107067
  • خبرنگار : 71496

فلسطین موضعگیری بین‌المللی جدی برای توقف شهرک‌سازی‌ها را خواستار شد

فلسطین موضعگیری بین‌المللی جدی برای توقف شهرک‌سازی‌ها را خواستار شد

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواست موضعگیری‌های خود در مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و پاکسازی نژادی ملت فلسطین را اجرایی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواست موضعگیری‌های خود در مخالفت با شهرک‌سازی‌های اسرائیل را عملی کرده و تاکید خود بر راه‌حل دوکشوری را به سازوکارها و اقداماتی عملی برای احیای روند صلح تبدیل کنند.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه بیانیه خود آورد: عملیات توسعه شهرک‌سازی‌ها در مناطق فلسطین اشغالی و مصادره مساحت‌های گسترده‌ای از این اراضی همراه با عملیات پاکسازی نژادی گسترده و جنگ علنی برای نابودی هویت فلسطین در تمامی مناطق "ج" که بیشتر مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهند، ادامه دارند.

این وزارتخانه افزود: دولت اسرائیل برای رسیدن به این هدف خود، انواع فشارها و محدودیت‌ها را بر زندگی شهروندان فلسطینی وارد کرده و در ارتکاب جرائم و نقض‌های بیشتر در حق فلسطینی‌ها تعلل نمی‌کند، در واقع تل‌آویو از شمال تا جنوب کرانه باختری و در راس آن قدس شرقی اشغالی را به یک میدان نبرد و مقابله شدید تبدیل کرده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: جنایات رژیم اشغالگر در کنار پاکسازی نژادی انجام می‌شود که تل‌آویو عامدانه و با هدف بیرون کردن بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی ساکن منطقه المسافر در جنوب کرانه باختری و کنترل بر بیش از ۳۸ هزار دونم از اراضی این منطقه برای توسعه شهرک‌سازی‌ها در شنیع‌ترین و آشکارترین حرکت نژادپرستانه و فاشیستی در برابر دیدگان جهانیان در پیش گرفته است، در مورد منطقه اغوار نیز دقیقا به همین شکل است و این رژیم با هدف قرار دادن خطوط آب، درختان، مراتع، دام‌ها و زمین‌های کشاورزی برای نابودی ماهیت فلسطینی منطقه تلاش می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین در پایان بیانیه خود نیز دولت رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل و مستقیم نقض‌ها و جنایات مستمر در حق فلسطینی‌ها و تشدید عامدانه درگیری‌ها دانست و تاکید کرد: جنگ علنی رژیم اشغالگر علیه تمامی اشکال حضور فلسطینی‌ها در قدس و مناطق "ج" در واقع امتداد و بازتاب مستقیم موضعگیری‌ها و اظهارات سیاسی اشغالگرانه، استعمارگرانه و نژادپرستانه نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم و ائتلافش درباره فلسطینی‌ها و حقوقشان است که به آنها افتخار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha