• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400071107086
  • خبرنگار : 71575

دوره دانش‌افزایی داوران/ افشاریان: از رفتارم در خصوص کامرانی‌فر عذر می‌خواهم

دوره دانش‌افزایی داوران/ افشاریان: از رفتارم در خصوص کامرانی‌فر عذر می‌خواهم

کلاس دانش‌افزایی داوران و کمک داوران با حضور اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سمینار و کلاس دانش‌افزایی داوران و کمک داوران صبح امروز(یک‌شنبه) در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

این سمینار با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، خداداد افشاریان و دیگر هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار شد. همچنین بسیاری از داوران بین‌المللی و ملی فوتبال ایران برای آماده‌سازی برای حضور در فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران، در این کلاس‌ها حضور پیدا کردند. احمدرضا براتی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال به دلیل فوت پدرش در بامداد امروز نتوانست در این سمینار شرکت کند. همچنین علیرضا فغانی نیز در این کلاس‌ها حضور نداشت.

ابتدا خداد افشاریان دقایقی را صحبت کرد.  رییس کمیته داوران در جملات ابتدایی خود، از همکارانش در هیات رییسه فدراسیون تمجید و بابت حضور در این مراسم تشکر کرد. افشاریان در ادامه گفت: وظیفه سختی به لطف اعضای هیات رییسه به دوش من افتاد و امیدوارم نام خوبی را از خودم در این کمیته به جای بگذارم. در شروع کار، دپارتمانی نداشتیم. برای این سمت، همه بزرگان داوری در ذهن من بودند به جز حسن کامرانی‌فر، آقای قنبرزاده به من گفتند که همین الان حکم کامرانی‌فر را بزن و طی جلسه‌ای با عزیزی خادم و قنبرزاده، من کمی درشتی کردم ولی الآن دستانم را بالا می‌برم و به خاطر آن رفتارم عذرخواهی می‌کنم زیرا کامرانی‌فر زحمات زیادی کشیده و تلاش زیادی کرده است.

او ادامه داد: ۲۰ روزی است که بچه‌هایم را ندیدم و این ۳ روز، سخت‌ترین روزهای زندگی من است و فشاری روی من است که دخیل آن نبودم. ۷۰ داور را خط زدیم و ۲۴ داور و ۴۸ کمک داور باقی ماندند و امیدواریم به هدف خود برسیم. این داوران مظلوم‌ترین قشر ابن فوتبال هستند و حدود ۲۰ میلیارد باید برای امکانات آن‌ها شود اما مهم‌ترین چیزی که برای آن‌ها می‌خواهیم، عزت و احترام است. هر داوری با سرنوشت تیمی بازی کرد، باید جریمه شود و اگر داوری نمره ۷.۴ به پایین گرفت، حداقل ۶ هفته خانه‌نشین می‌شود. تاکنون داوران را به این آمادگی ندیده بودم. از عزیزی خادم می‌خواهم جایزه‌ای بزرگ برای داوران و گلاره ناظمی که امروز در تیم داوری فینال جام جهانی فوتسال است، در نظر بگیرید.

در ادامه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رییس فدراسیون فوتبال با حضور در این مراسم گفت: جای خوشحالی است که کاری کاملا حرفه‌ای در حال انجام است و ان‌شاءالله بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. وضعیت داوری برای ما مهم است و با آقای افشاریان صحبت کردیم و زوایایی از داوری و بحث‌هایش بررسی شد. فدراسیون دارد در مسیری قدم بر می‌دارد که باعث تجلی و تبلور اعتماد عمومی است. باید بیاموزیم که در مسیری قرار بگیریم که همه بهم کمک کنیم. فدراسیون فوتبال با یک معماری جدید به این عرصه قدم برداشته و این نشان می‌دهد فصل جدیدی شروع شده است. 

او ادامه داد: در این مسیر قوی تر و با سرعت عمل بیشتری قدم برمی‌داریم. توسعه کاری فوری و ضربتی نیست اما این‌ برنامه‌ها بسیار موثر و مهم است. همه‌ ما باید یک نگاه حمایتی داشته باشیم چون فوتبال متعلق به همه است و با بردها خوشحال و با باخت‌ها ناراحت شویم و این‌ها جزو جدا نشدنی است و همیشه وجود دارد.

رییس فدراسیون فوتبال پس از صحبت در رابطه با مسائل داوری و شرایط این روزهای فدراسیون فوتبال خبر حضور قطعی جیانی ایفانتینیو، رییس فیفا در ایران را اعلام کرد و گفت: اینفانتینیو و تعدادی از روسای فدراسیون‌های منطقه در بهمن ماه به ایران خواهند آمد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: شما دیدید که بانوان ما افتخار آفرین شدند. جا دارد از سرکار خانم موسوی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکر کنم. ما در مسیری روشن قدم برداشتیم. تیم ملی فوتبال هم در مسیری روشن قدم می‌زند. در پایه‌ها می‌بینید که در حال تغییر نسل و رویکرد هستیم. در فوتسال علی‌رغم این که تیم نتوانست به چهار تیم برتر صعود کند ولی فدراسیون فوتبال از هیچ تلاشی فروگزار نکرد و هر چه برای تدارک تیم‌ملی فوتسال لازم بود انجام شد.

عزیزی‌ خادم ادامه داد: فوتبال ملی در ادوار گذشته کانون التهاب بود ولی الان همه به آن افتخار می‌کنند. ما در حوزه‌های مختلف خوب کار کردیم. به همین دلیل نگاه و نگرش ما مبتنی بر نگاه توسعه‌ای است. همه باید در این مسیر سخت حمایت و کمک کنند. هیچ کسی در تخریب راه به جایی نخواهد برد و هر کسی در این مسیر قدم بردارد، راه به جایی نمی‌برد. به همین دلیل فدراسیون فوتبال در مسیر دیپلماسی قدم‌های بزرگی برداشته است.

او بیان کرد: ما بخشی از سیاست خارجی کشور را در فوتبال می‌بینیم. شما می‌بینید که فوتبال ما از التهاب، مایه افتخار شده است. نهالی که کاشته شده، زمان‌بر است. من جا دارد از زحمات تمامی روسای فدراسیون فوتبال در ادوار گذشته تشکر کنم. با این حال مدل فعلی فدراسیون فوتبال، مدل جدیدی است. ما نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم و دست به هر تغییری بزنیم، یک عده ناراضی می‌شوند. فکر می‌کنم با این مدل جدید دستاوردهای بزرگی برای نسل‌های آینده فوتبال ایران داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: به داوران جدید به عنوان یک نصیحت می‌گویم که نیت صاف و پاک است که اگر با این نیت قدم بردارید، درهای رحمت به رویش باز می‌شود. باید بگویم که مقدمات VAR انجام شده و امشب وارد ایران می‌شود. این اتفاق میمونی برای فوتبال ملی کشور است. امیدوارم به نتیجه منتج شود. باید از هیات رئیسه محترم تشکر کنم که کنار ما بودند.

عزیزی خادم درباره برنامه‌های آینده‌اش گفت: ما حتما در هفته‌های آتی میزبان مدیران باشگاه‌ها هستیم تا تبادل نظر کنیم. در حوزه تیم‌ملی بزرگسالان پنجشنبه باید به مصاف امارات برویم و توکل ما به خداست که ملت عزیزمان را خوشحال کنیم. پس از آن به مصاف کره می‌رویم که به احتمال زیاد بخشی از تماشاگران عزیز را در ورزشگاه خواهیم داشت. در بهمن ماه از رئیس فیفا دعوت کردیم و حتما میزبان او و تعدادی از روسای فدراسیون کشورهای منطقه هستیم تا در زمینه کرسی‌ها تبادل نظر داشته باشیم.

او افزود: قطعا ما از مشورت‌های تیم‌های حرفه‌ای خارجی استفاده خواهیم کرد که سازمان لیگ را سامان‌دهی کنیم. ما نیاز به دانش جدید داریم. در حوزه فوتبال بانوان هم چنین کاری خواهیم کرد. جا دارد از هواپیمایی زاگرس تشکر کنم که به صورت رایگان در کنار تیم‌ملی بزرگسالان هستند. از هواپیمایی وارش هم که در کنار تیم‌ملی بانوان هستند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha