• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400071107087
  • خبرنگار : 50181

کاهش یک سومی ارزش معاملات بورس کرمانشاه

کاهش یک سومی ارزش معاملات بورس کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، ارزش معاملات تالار بورس کرمانشاه در شش ماهه امسال حدود یک سوم شده است.

دکتر محمد بهمن در گفت و گو با ایسنا، ارزش معاملات صورت گرفته در تالار بورس کرمانشاه در نیمه اول امسال را حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به کاهش یک سومی ارزش معاملات بورس کرمانشاه، اظهار کرد: این موضوع سراسری بوده و صرفا مختص به کرمانشاه نیست و دلیل آن نیز این بود که درسال گذشته به دلیل شرایط ویژه و رونق بسیار زیاد بورس حجم معاملات در کل بازار سرمایه کشور بسیار بالا بود.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه سهم فروش از معاملات شش ماهه امسال بورس کرمانشاه را ۵۵ درصد و سهم خرید را ۴۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد معاملات خرید و ۳۹ درصد فروش بود که این موضوع نیز ناشی از رونق بازار بوده است.

بهمن اشاره‌ای هم به صدور کدهای معاملاتی جدید ایجاد شده داشت و عنوان کرد: نیمه اول امسال فقط ۲۷ هزار کد معاملاتی صادر شده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۴۵۰ هزار مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون کد بورسی در استان کرمانشاه صادر شده و حدود ۶۰ درصد جمعیت استان کد بورسی دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه دلیل کاهش تعداد کدهای معاملاتی جدید ایجاد شده را نیز از یک سو کاهش رونق در بازار دانست و تاکید کرد: سال گذشته اکثر افرادی که کد بورسی گرفتند برای سهام عدالت بود.

بهمن با بیان اینکه بازار سرمایه نیمه اول امسال شرایط آرام و بدون شیب افزایشی یا کاهشی قیمت شدید را پشت سر گذاشت، تاکید کرد: چشم‌انداز بورس در کشور ما عمدتا به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد و کمتر از انتظارات مردم یا برنامه‌ریزی خاصی پیروی می‌کند و رویه بازار در نیمه دوم سال نیز به شرایط سیاسی بستگی دارد.

وی معتقد است، هر خبر سیاسی مثبت بازار را به سمت مثبت شدن میبرد و اخبار منفی هم باعث رکود بازار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha