• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400071107162
  • خبرنگار : 71620

سعادتی: مجلس و دولت یک ماه شبانه روزی فعالیت کنند

سعادتی: مجلس و دولت یک ماه شبانه روزی فعالیت کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات اخیر در شمال غرب ایران گفت: به هیچ عنوان حضور رژیم صهیونیستی در همسایگی خود و مرزهایمان را برنمی تابیم. اردوغان و علی اف حسن همجواری و همسایگی را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی سعادتی بیشه سری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مشکلات کشور ما به گونه ای است که سه جلسه علنی مجلس در هفته کافی نیست پیشنهاد می کنم که مجلس و دولت در قالب یک فعالیت جهادی شبانه روزی و در بازده یک ماه به تصویب طرح ها و لوایح مربوطه بپردازند و اولویت ها را در نظر بگیرند تا دیوان سالاری موجود شکسته شود. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمایتش از طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این موضوع از اولویت های کشور است و باید هرچه سریعتر در جلسه علنی بررسی شود. 

وی با بیان اینکه پتانسیل دیپلماسی اقتصادی باید مورد توجه باشد گفت: متاسفانه سفیران فعلی ما اعتقاد و توانمندی انجام این کار را ندارند. توسعه روابط با کشورهای همسایه باید در صدر تصمیمات سیاست خارجی ما باشد. 

سعادتی گفت: آذربایجان حمایتهای گسترده جمهوری اسلامی در حفظ تمانیت ارضی آن کشور در دوره های گذشته را فراموش نکرده است. ایران حضور صهیونستها در مرزهای خود را نمی پذیرد. نمی توانیم اجازه دهیم دشمنان ما خود را در اطراف مرزهای ما مجهز کنند. 


وی خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان گفت: بهترین راهکار این است که این دو کشور خود را بازیچه رژیم صهیونیستی قرار ندهند و حسن همجواری و همسایگی را رعایت کنند. 

سعادتی ضمن تشکر از فعالیتهای کادر درمان در کشور گفت: حضور رئیس جمهور در مناطق محروم و پیگیری محرومیتها موجب دلگرمی است هرچند که به فرموده مقام معظم رهبری باید دقت شود این قولها عملیاتی شود. به نظرم با تعیین روزشمار برای تحقق وعده ها امید و اعتماد اجتماعی را بالا ببریم.


این عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن ارائه درخواست تسریع در انتصابات دولت در استانها و معاونتها گفت: روشها و مصادیق توزیع عدالت و ثروت مهم است به عنوان رئیس فراکسیون سهام عدالت از رئیس جمهور می خواهم در موضوع سهام عدالت تمرکز صورت گیرد. امیدوارم موضوع جاماندگان سهام عدالت هرچه زودتر مشخص شود. همچنین امکان حضور یکی از اعضای فراکسیون سهام عدالت در جلسات شورای عالی بورس فراهم شود. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha