• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400071107459
  • خبرنگار : 71533

لاهوتی: دولت به استانداران اختیارات بیشتری اعطاء کند

لاهوتی: دولت به استانداران اختیارات بیشتری اعطاء کند

نماینده سابق مجلس گفت: ضروری است که دولت اختیارات استانداران را بیشتر کند تا اگر این افراد به عنوان نماینده عالی دولت و به نوعی رییس جمهوری آن استان مطرح می‌شوند، اختیاراتی هم از خود داشته باشند، نه اینکه بالای ۹۰ درصد تصمیمات با هماهنگی مرکز اخذ شوند.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه تغییر استانداران اظهار کرد: دولت در این زمینه عملکرد کلی مناسبی داشته است و تاکنون کوشیده با تأنی و حوصله به امر تغییر استانداران و مدیران کل استانی بپردازد و کیفیت را فدای سرعت نکند.

وی افزود: نکته‌ای که در انتخاب استانداران اهمیت دارد این است که اخذ مشورت‌های استانی هم به انتصابات بهتر کمک می‌کند، البته که باید استقلال در تصمیم‌گیری برای دولت وجود داشته باشد، اما بهتر است که با نمایندگان مجلس که به نوعی نمانیدگان مردم هستند هم مشورت شود.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: داشتن تعهد، تخصص و تجربه مهمترین ویژگی‌هایی است که باید در هر انتصابی در نظر گرفته شود که مورد اول با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تأمین می‌شود، اما در مورد دوم لازم است افراد تحصیلاتی در حدود کار و وظایف استانداری داشته باشند و در مورد آخر هم پر واضح است که نباید افراد صفر کیلومتر را برای اداره یک استان در نظر گرفت بلکه داشتن سوابق در این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

لاهوتی یادآور شد: در انتصاباتی که تاکنون انجام شده مخصوصاً در مورد استان خوزستان و سیستان و بلوچستان افرادی منصوب شدند که فارغ از شخصیت حقیقی آنان، تجربه وزارت در کارنامه دارند و همین امر نوید می‌دهد که این افراد در حد و اندازه استانداری باشند.

وی تصریح کرد: توجه به این نکته از سوی دولت ضروری است که اختیارات استانداران باید بیشتر شود تا اگر این افراد به عنوان نماینده عالی دولت و به نوعی رییس جمهوری آن استان مطرح می‌شوند، اختیاراتی هم از خود داشته باشند.

لاهوتی ادامه داد: همچنان بالای ۹۰ درصد از تصمیمات هر استان در هماهنگی با مرکز گرفته می‌شود، در حالی که چه اشکالی دارد فردی که استاندار است در جایگاه واقعی خود باشد و بتواند با شناختی که از استان دارد و قطعاً این شناخت از مرکزنشینان بیشتر است، در مورد موضوعاتی تصمیم‌گیری کند؟

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه خوب است وزارت کشور نظر مجلس را هم برای استانداران اخذ کند، گفت: چه اشکالی دارد نمایندگان مجلس نظر مشورتی خود را به دولت منتقل کنند؟ قرار نیست وزارت کشور حتماً این نظرات را اعمال کند و اگر چنین نشود نمایندگان نباید دلخور باشند، اما هدف این است که بهترین تصمیم گرفته شود و افراد درستی برای این مناصب مشخص شوند که مشورت با نمایندگان می‌تواند این هدف را تامین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha