• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071107461

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) خبر داد

کاهش ۷۰ درصدی بستری‌های کرونایی در بیمارستان قائم مشهد

کاهش ۷۰ درصدی بستری‌های کرونایی در بیمارستان قائم مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بستری‌ها و ۹۰ درصدی فوتی‌های کرونایی در این مرکز درمانی،گفت: همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت ضمن کاهش قابل توجه بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی فرصت خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به بیماران غیرکرونایی را هم فراهم کرده است.

حسن خداپرست در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا دربیمارستان قائم بستری هستند که از این تعداد ۷۵ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری شدند. ظرفیت بخش‌های خالی شده به بیماران غیرکرونایی اختصاص یافته و در تمامی بخش‌ها تخت موردنیاز موجود است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ بیمار غیر کرونایی در این مرکز بستری هستند و بیشتر آن‌ها موارد داخلی، مغز و اعصاب و جراحی عمومی بوده و خدمات‌رسانی به تک‌تک آنان بی‌‍وقفه ارائه می‌شود و به هیج وجه تحت‌الشعاع کرونا قرار نگرفته است.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در مرکز درمانی معادل ۳۰ درصد اوج موج پنجم بحران کرونا هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت اثربخش بوده و میزان اشغال تخت‌های این مرکز ۷۰ درصد به نسبت مرداد و شهریور ماه که در اوج موج پنجم کرونا بود کاهش یافته و امیدواریم با همکاری شایسته مردم شاهد موج ششم نباشیم، ضمن اینکه مرگ و میر کرونایی‌ها هم ۹۰ درصد کاهش داشته است.

خداپرست تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما در این روزها مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون است؛ زیرا کمبود واکسن نداریم و فقط مراجعه مردم را می‌طلبد تا پوشش واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد و به وضعیت ثبات و عدم تکرار موج‌های سهمگین کرونایی منجر شود.

به گزارش وبدا، وی تأکید کرد: واکسیناسیون به معنای ایمنی ۱۰۰ درصد نیست، گرچه با افزایش پوشش واکسن زنجیره انتقال قطع می‌شود، اما احتمال بیماری همچنان هست و نباید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را فراموش کرده و ماسک را کنار بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha