• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400071107526
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۱ مهر

دوباره عراقچی/تحولات شمال غرب/انتصابات جدید

دوباره عراقچی/تحولات شمال غرب/انتصابات جدید

ایران و جمهوری آذربایجان/ توضیحی درباره سمت جدید عراقچی/ انتصاب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در پی انتصاب سید عباس عراقچی به دبیری شورای راهبردی روابط خارجی، سید کمال خرازی توضیحاتی درباره نحوه گزینش وی ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری استفاده از نیروهای قابلی است که در پی تغییر دولت‌ها با افراد جدید جایگزین می‌شوند،‌ افزود: نظر مقام معظم رهبری در مورد جناب آقای عراقچی نیز این بوده است که از ایشان در شورا استفاده شود؛ لذا برای دبیری شورا در نظر گرفته شدند و اکثر اعضای شورا نیز با شناختی که از توانایی‌های ایشان دارند و با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری از این گزینش استقبال کردند، گرچه مراسم رای‌گیری رسمی صورت نگرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی هم با صدور حکمی علی سلاجقه را به سمت "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست" منصوب کرد که خبر این انتصاب نیز مودر توجه مخاطبان قرار گرفت.

مسائل همسایگان در شمال غرب کشور از موضوعاتی بود که فرمانده کل قوا در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین (ع) به آن اشاره کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه ارتش‌های منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نباید اجازه دهند که ارتش‌های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند، افزودند: حوادثی که در شمال‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است باید با همین منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود.

اهداف رژیم صهیونیستی از حضور اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در  کشور آذربایجان هم از نکاتی بود که حسین آجرلو  کارشناس مسائل بین الملل در تحلیل خود به آن پرداخت و گفت:  براساس یک استراتژی دفاعی، سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی سال هاست که با کشورهای پیرامون جهان عرب ارتباطاتی برقرار کرده است و در همین راستا تلاش کرده با کشورهای غیرعرب یک روابط صمیمانه داشته و حتی ائتلاف هایی را ایجاد کند، به مانند رابطه ای که با ایران قبل از انقلاب اسلامی داشت و یا رابطه کنونی اش با کشورهایی همچون آذربایجان و ترکیه. 

همچنین حسن بهشتی‌پور تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با بیان این‌که انجام رزمایش ارتش و سپاه در منطقه شمال غرب به اندازه کافی پیام قاطع ایران را منتقل کرد، اظهار داشت:‌ درواقع ایران به جای بازی کردن در زمین بازی که اسرائیلی‌ها طراحی کرده بودند صحنه بازی جدیدی را برای مقابله با اظهارات سخیف علی اف تعریف کرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دولت های ترکیه و آذربایجان در دام صهیونیست ها گرفتار نشوند

دولت آذربایجان مراقب پوست موز صهیونیست‌ها باشد

وزارت خارجه اسناد ترکمنچای را واکاوی کند

کشورهای همسایه مراقب اضافه‌گویی‌های خود باشند

باکو و ضرورت توجه به سیاست همسایگی نیک

بیانیه مجلس در حمایت از رزمایش فاتحان خیبر در مرزهای شمال غرب کشور

واکنش توئیتری نماینده ساری به تحرکات اخیر کشورهای منطقه

***

تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مورد تایید محمدباقر قالیباف قرار گرفت و تاکید کرد:‌ مجلس شورای اسلامی با تصویب این طرح تمامی این موانع زاید را حذف کرد و به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه های بسته صنفی، انحصارهای شغلی و امضاهای طلایی پایان داد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام از دست رفتن ۶ هموطن در طوفان سیستان و بلوچستان گفت:  علیرغم تمهیدات بسیار ارزشمندی که دولت در مهار طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام داده، اما در بندر چابهار ظاهرا ۶ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم که امیدوارم رسیدگی عاجل توسط دولت برای موضوع مقابله با طوفان در استان سیستان و بلوچستان انجام بپذیرد.

افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی در کشور هم مورد اشاره علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفت که معتقد است: افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار ارتباط وثیقی با افزایش هزینه تولید برنج ندارد و این افزایش قیمت بیشتر به علت نبود برنامه مشخص در زمان خرید و توزیع برنج خارجی است.

همچنین میتوانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) یازدهم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha