• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400071107721
  • خبرنگار : 50325

بیش از ۵۳۰ دانش آموز تحت پوشش موسسه خیریه دارالاکرام قم

بیش از ۵۳۰ دانش آموز تحت پوشش موسسه خیریه دارالاکرام قم

ایسنا/قم مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم گفت: ۵۳۷ دانش آموز تحت پوشش این موسسه اشتغال به تحصیل دارند و ۷۴ دانش آموز نیز فارق التحصیل شده‌اند.

منوچهر دهشیری در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: موسسه خیریه دارالاکرام از سال ۱۳۸۰ و با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون دارای ۲۳ شعبه در کشور است.

وی افزود: این موسسه آمادگی دارد تا با کمک خیرین تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار بدهد.

دهشیری ادامه داد: با توجه به سابقه هشت ساله شعبه قم، بیش از ۵۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم درآمده و ۷۴ دانش‌آموز هم فارق‌التحصیل و توانمند شده‌اند.

وی افزود: موسسه دارالاکرام درجهت حفظ کرامت خانواده‌ها بعد از شناسایی دانش آموزان مستعد تحصیلی که فاقدسرپرست موثرهستند واستاندارد موسسه راجهت پذیرش دارند ضمن تصویب خواهی، با آن‌ها قرارداد بورسیه برای ادامه فعالیت و همکاری امضا می کند.

مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم تصریح کرد: فعالیت‌های این موسسه به صورت مددکاری است و تمام دانش آموزان دارای مددکارانی آموزش دیده، پرتوان وخبره هستند که ماهیانه اطلاعات و مشکلات دانش آموزان وخانواده‌ها را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: در این موسسه خدمات فرهنگی نیز صورت می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های ورزشی، هنری، مشاوره فردی وخانوادگی، روانشناسی و برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی برای دانش آموزان و خانواده هایشان اشاره کرد. 

دهشیری اظهار کرد: این موسسه در بخش بهداشت و درمان نیز فعالیت های غربالگری سالیانه باکمک اداره بهداشت آموزش و پرورش، بررسی و رفع نیازهای درمانی دانش آموزان وخانواده باکمک پزشکان متخصص، آزمایشگاه وسونوگرافی را به صورت کاملا رایگان انجام می‌دهد. 

وی افزود: بر اساس منشور دارالاکرام هیچ فعالیت اقتصادی وسیاسی نمی‌توانیم داشته باشیم و با رعایت قوانین و مقررات کشور، ورود به مسائل سیاسی توسط این موسسه ممنوع است.

مدیر موسسه دارالاکرام شعبه قم گفت: قابل ذکراست که اداره اموزش وپرورش، کمیته امداد و بهزیستی طبق تفاهم نامه‌هایی دانش آموزان واجدشرایط رابه موسسه معرفی می‌کنند و همچنین ما این آمادگی را داریم که تمام دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا درخطر ترک تحصیل استان قم را تحت پوشش درآوریم و بورسیه کنیم.

وی افزود: موسسه دارالاکرام طبق سنوات گذشته باتوجه به تورم ناشی از فشار هزینه ها از اول مهر ماه به میزان ۲۰ درصد بورسیه ماهانه رااضافه کرده است.

دهشیری در پایان اظهار کرد: خیرین برای کمک به موسسه خیریه دارالکرام می‌توانند به سایت http://www.bemehrbani.com/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن های ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۴۱۷۶۹ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha