• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400071107739
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تعداد شهدای استان مرکزی به ۷۱۰۰ شهید رسید

تعداد شهدای استان مرکزی به ۷۱۰۰ شهید رسید

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تعداد شهدای استان مرکزی به ۷۱۰۰ شهید والامقام رسید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی به مناسبت سالروز برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی افزود: فرا رسیدن سالروز دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان مرکزی با مقام معظم رهبری و برگزاری کنگره باشکوه نقش حضرت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی فرصتی ارزشمند برای بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص و تبیین دستاوردهای عظیم کنگره در استان مرکزی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امروز کنگره شهدای استان مرکزی به یک جریان ارزشی در استان تبدیل شده و بیش از سه هزار فعال فرهنگی و اجتماعی را در قالب قرارگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سازماندهی کرده است.

کریمی اظهار کرد: رویکردهای خدماتی، اجتماعی، محرومیت زدایی، فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، علمی و پژوهشی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی ۷ اولویت مهم کنگره بود که از سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت و کلیه برنامه ها با تحقق این رویکردها هدف گذاری شدند.

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۸ علاوه بر اینکه به طور ۱۰۰ درصد در تحقق اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب رویکردها موفق شدیم امروز نیز بعد از گذشت دو سال از برگزاری کنگره، رویکردها به نهضت تبدیل شده اند و ماندگاری هزاران دستاورد نتیجه گفتمان کنگره شهدای استان مرکزی در نقطه به نقطه و بخش های مختلف استان مرکزی است.

کریمی با بیان اینکه طرح «هر پروژه یک شهید» و «هر خدمت به نام یک شهید» امروز به گفتمان عمومی در استان تبدیل شده و بسیاری از اقداماتی که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده اند امروز با جدیت و قوت در حال انجام هستند، گفت: در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه تخصصی با حضور اقشار و دستگاه های مختلف تشکیل شد که بعد از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ادامه مسیر هیچ گونه فعالیتی متوقف نشد و در قالب گام دوم کنگره کلیه فعالیت ها ادامه پیدا کرد.

وی اظهار کرد: تشکیل هیئت های اندیشه ورز در ذیل کمیته ها و کارگروه های تخصصی انجام شد و به طور نمونه در کارگروه ویژه سیره و اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که متشکل از نخبگان دانشگاهی و اعضای هیئت علمی بود نتیجه و دستاورد فعالیت های آنها چاپ ۱۷ عنوان کتاب در حوزه اندیشه و سیره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که روزهای گذشته رونمایی شد.

کریمی گفت: در کارگروه آمار و اطلاعات شهدا بعد از تهیه فرهنگ نامه ۲۲ جلدی و تکمیل پرونده های ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی کار تحقیق و بررسی شهدای استان با قوت و جدیت ادامه پیدا کرد و امروز بعد از گذشت ۲ سال از برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره و با تحقیقات میدانی انجام شده به ۷ هزار ۱۰۰ شهید والامقام در استان دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: تحقیقات ۲ ساله کارگروه آمار و اطلاعات کنگره شهدای استان مرکزی و رسیدن به آمار ۷۱۰۰ شهید والامقام در استان مرکزی نشان از نقش پر رنگ استان در موفقیت ها و حماسه های دفاع مقدس دارد، لذا تبیین نقش استان یک رسالت مهم است که در کنگره به آن پرداخته شد و البته کار تبیین با قوت ادامه دارد.

کریمی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه جمع آوری اطلاعات و پرونده های شهدا است و این نشان دهنده اهتمام و کارجهادی در کارگروه آمار و اطلاعات کنگره است که جای تقدیر دارد، افزود: فعالیت همه کارگروه های کنگره با جدیت ادامه دارد و حاصل ادامه فعالیت های آنها دستاوردهای امیدبخش و دلگرم کننده است که باید به خوبی تبیین شوند. به طور مثال در کارگروه های نقش بانوان، تبلیغات و هنری، عملیات، خودکفایی و تدوین فعالیت های محتوایی به نهضت تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده و صدها محصول محتوایی ثمره فعالیت این کارگروه ها است که باید به خوبی تبیین و بیان شود و در اختیار محققین، علاقمندان و فعالین قرار گیرند.

وی مهمترین رویکرد ستاد کنگره از ابتدای شروع فعالیت ها را مردمی بودن، جوانگرایی و ماندگاری فعالیت ها عنوان و با تاکید براینکه که نتیجه این رویکردها اثربخشی، کم هزینه بودن، انسجام و همگرایی در همه بخش ها و استفاده از ظرفیت های داخلی استان بوده است، گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی ایجاد انگیزه برای اتکا به توانمندی ها و استعدادهای درونی بود و اقشاری چون هنرمندان، فعالین فرهنگی و اجتماعی باور ما میتوانیم را در کنگره شهدای استان به خوبی درک کردند.

کریمی افزود: استان مرکزی ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارد و کنگره شهدای استان بخشی از این ظرفیت ها را پای کارآورد و امروز در گام دوم کنگره باید از همه ظرفیت ها برای شناخت حضرت امام(ره)، شهدا و مفاخر استان، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha