• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071107769
  • خبرنگار : 71659

پاسخ شدید ارتش سوریه به نقض توافق ‌آتش‌بس ادلب از سوی «جبهه‌النصره»

پاسخ شدید ارتش سوریه به نقض توافق ‌آتش‌بس ادلب از سوی «جبهه‌النصره»

ارتش سوریه در پاسخ به نقض آتش‌بس ادلب از سوی «جبهه‌النصره»، مواضع این گروهک تروریستی در «سهل الغاب» را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

به گزارش ایسنا، نیروهای سوری در پی نقض توافق آتش‌بس ادلب واقع در شمال سوریه و حمله تروریست‌های جبهه النصره به مواضع ارتش در سهل الغاب، پایگاه‌های النصره در «السرمانیه»، «الزیاره»، «خربه الناقوس» واقع در شمال غربی سهل الغاب را با شلیک چند موشک هدف قرار دادند.

در همین ارتباط، روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه مستقر در حومه ادلب نیز مواضع جبهه النصره در مناطق «الفطیره»، «فلیفل»، «بینین» در حومه جنوبی ادلب را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی ادلب به روزنامه الوطن گفت که این حملات، حاوی این پیام است که جنگ ادلب نزدیک است.

خبر دیگر از تحولات سوریه اینکه، امروز وضعیت ده‌ها نفر دیگر از افراد تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی ساکن شهر «جاسم» (حومه شمال غربی درعا)، در چارچوب توافق حل و فصل بین کمیته نظامی و امنیتی و عناصر مسلح منطقه، مشخص شده است و افراد مسلح سلاح خود را تحویل ارتش سوریه داده‌اند.

خبرنگار سانا در این باره گفت که ده‌ها نفر از افراد مسلح و تحت‌تعقیب و سربازان فراری از خدمت نظامی از صبح امروز به مرکز ویژه حل‌وفصل که در شهر جاسم افتتاح شده است، رفتند تا اوضاع خود را حل و فصل کرده و تسلیحاتی را که با برخی از آنان بود، به ارتش تحویل دهند.

استان درعا در یک ماه گذشته شاهد اجرای توافقات میان دولت سوریه و عناصر مسلح با میانجیگری روسیه بود و نیروهای ارتش سوریه در پی این توافقات بدون درگیری وارد محله «درعا البلد» در شهر درعا و شهرک‌ها و شهرهای «نوی»، «الیادوده»، «مزیریب»، «طفس»، «تل شهاب»، «حوض الیرموک» و شهرک‌ها و روستاهای دیگر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۲ ۰۵:۵۷

ما آخرش صلح بشار اسد با مخالفانش را نفهمیدیم بشار اسد به مخالفانش میگه شما فقط در ایالت ادلب ازادید مخالف من باشید اینجا ما با شما میجنگیم و جنگ عاقبت خوبی ندارد۰ جمعیت ادلب که روزی ۴۰۰ هزار نفر بود حالا ۵ میلیون دشمن بشار اسد انجا جمع شدن که یک گروه القاعده هم ازین آب الوده استفاده کرده و در ادلب فعال است بشار اسد یک موقعی با تانک به انها حمله میکرد ولی پهپهاد های ضد تانک ترکیه تانک های ارتش بشار اسد را زمین گیر کرده حالا بشار اسد از موشک های جنگ جهانی اول استفاده میکند که خدا میداند چقدر انسان های بیگناه کشته می‌شوند