• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400071207968

مدیرکل امور زنان فارس:

مسائل مربوط به نهاد خانواده در وصیت‌نامه شهدا استخراج شود

مسائل مربوط به نهاد خانواده در وصیت‌نامه شهدا استخراج شود

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس یکی از راه‌های تبیین دفاع مقدس را استخراج مواردی از وصیت نامه شهدا عنوان کرد که موجب تعالی انسان، توجه به نهاد خانواده و مسائل اخلاقی می‌شود.

سیده معصومه دستغیب دوشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه‌ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس در استانداری فارس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، بیان کرد: از روح مطهر امام حسین (ع ) استمداد می‌طلبیم که کارها و اقدامات ما در مسیر راه شهدا و آرمانهای ارزشمند دفاع مقدس قرار گیرد.

او ضمن قدردانی از تمام کسانی که نسبت به دفاع مقدس و ارزش‌های آن احساس مسئولیت می‌کنند و با عشق و علاقه در این مسیر گام برمی‌دارند، افزود: انجمن‌های مختلفی از جمله انجمن همسران شهدا و حامیان خورشید تشکیل شده و اقدامات موثری در این انجمن‌ها انجام شده اما نیاز جامعه بیش از آن چیزی است که در توان انجمن‌ها باشد و باید با هم افزایی در راستای رفع مشکلات قدم برداریم.

دستغیب به نقش تاثیرگذار زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: صبوری، گذشت و ایثار زنان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و در حال حاضر هم باید برای تقویت نهاد خانواده که مهم ترین موضوع و دغدغه در هر جامعه است از مشارکت و همکاری زنان بهره مند شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری با اشاره به ظرفیت و توان بالای جوانان اظهار کرد : باشگاه دختران جوان که در شیراز تشکیل شده، اقدان خوبی است و ضروری است که توسط سازمانهای مختلف از جمله بسیج هنرمندان، سازمان تبلیغات، معاونت فرهنگی شهرداری حمایت شود و برای ادامه فعالیت آن برنامه ریزی منسجمی انجام پذیرد و از تمام اقشار جوانان استفاده و هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد تا جوانان بتوانند ارزشهای دفاع مقدس را با هنر خود به نسل امروز منتقل کنند.

او همچنین با تاکید بر تهیه محتواهای غنی و قوی گفت: این محتواها باید برای نسل جوان جذاب باشد و به عمق جان آنها نفوذ کند و گذرا نباشد و برای این موضوع باید از خود جوانان استفاده کنیم تا ارزش‌های اخلاقی و مهم برای زندگی امروز را با زبان هنر به همسالان خود انتقال دهند.

دستغیب خاطرنشان کرد: ویژگی شاخص دفاع مقدس این بود که تمام طیف‌های جامعه درگیر آن بودند و اگر بخواهیم ارزشهای دینی و دفاع مقدس را احیا کنیم باید از تمام اقشار جامعه بخواهیم همراهی کنند و هرکس با هر هنر و توانمندی که دارد در این مسیر گام بردارد .

به گزارش ایسنا، در این نشست از ۱۰ فعال طرح اکسیر و باشگاه دختران جوان استان فارس تجلیل شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha