• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071208086
  • خبرنگار : 50355

مخالفت مجلس با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد/ اعاده لایحه به کمیسیون اقتصادی

مخالفت مجلس با تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد/ اعاده لایحه به کمیسیون اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی از رأی نیاوردن لایحه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این لایحه برای ادامه روند به کمیسیون اقتصادی مجلس اعاده شد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بحث تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری رفع ابهام شده و  در نشست علنی مجلس که روز گذشته ۱۱ مهر ماه برگزار شد بررسی و به رأی گذاشته شد اما این لایحه رأی نیاورد و  به کمیسیون اقتصادی مجلس اعاده شد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: با جدیت پیگیر موضوع هستیم و این لایحه که اعاده شده از سوی شورای نگهبان است بعد از اعاده به کمیسیون اقتصادی مجددا به صحن مجلس فرستاده شده و بررسی خواهد شد.

وی افزود: بدون شک تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری با ایجاد تحولی بزرگ در بخش صادرات، نقش چشمگیری در تحول اقتصادی منطقه و خراسان بزرگ ایفا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌های لازم برای منطقه آزاد تجاری در شهرستان فراهم است بیان کرد: شهرستان سرخس با دارا بودن خط ریل، فرودگاه و جاده، همچنین وجود امکانات کامل در شهرستان، نقش استراتژیکی در منطقه دارد و زمینه برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد تجاری فراهم است.

گفتنی است؛ لایحه تاسیس منطقه آزاد سرخس" در هفته‌های پایانی مجلس دهم در صحن مجلس به تصویب رسید، اما شورای نگهبان ابهاماتی را بر آن وارد دانست و به مجلس بازگرداند.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس که در ۱۵۰ کیلومتری شرق مشهد و ۱۵ کیلومتری شهر سرخس واقع شده است، از لحاظ وسعت، دومین منطقه ویژه اقتصادی کشور است و زیرساخت‌های لازم برای ورود به کشورهای آسیای میانه از طریق مسیرهای ریلی، جاده‌ای و هوایی در آن ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha