• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400071208283
  • خبرنگار : 71518

اکبر محمدی: رقم دقیق درآمد تبلیغات محیطی را نمی‌دانم

اکبر محمدی: رقم دقیق درآمد تبلیغات محیطی را نمی‌دانم

مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید فدراسیون فوتبال باید از همه اهرم‌های خود برای اسپانسرینگ و بحث حق پخش تلویزیونی استفاده کند تا باشگاه‌ها درآمد داشته باشند.

اکبر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین شرایط تیم فوتبال پیکان اظهار کرد:‌ ما امسال خیلی زود کادرفنی خودمان را مشخص کردیم و کار را شروع کردیم و بیش از ۴۰ روز است که تمرین می‌کنیم. ششمین بازی تدارکاتی را هم پشت سر گذاشتیم. البته در این بازی‌ها نتایج برایمان اهمیت ندارد و مهم این است که بازی‌های خوبی را انجام بدهیم. فکر می‌کنم تا شروع لیگ زمان کافی داشته باشیم تا برنامه‌هایمان را تکمیل کنیم. امسال استراتژی ما حفظ جایگاه‌مان در جدول و در ادامه ارتقای آن است. با شرایط بودجه‌ای که داریم سعی کردیم با یک نگاه اقتصادی و معقول تیم را مدیریت کنیم و برای این کار کمیته فنی و دپارتمان جذب بازیکن به ما کمک کردند. به هر حال امیدواریم با کادر فنی فعلی و مجموعه مدیریتی باشگاه ان‌شاءالله بتوانیم به اهدافمان برسیم.

وی در ادامه درباره استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم فوتبال این باشگاه هم گفت:‌ فصل گذشته در برخی از مواقع توفیق اجباری داشتیم که از بازیکنان جوان استفاده کنیم اما اواخر فصل با انتخاب خودمان این کار را کردیم چون هم به نفع باشگاه هم به نفع بازیکنان بود. تعدادی از همین بازیکنان فصل گذشته الان از نفرات اصلی ما هستند و قطعا می‌توانیم با استفاده از بازیکنان جوان و همین طور با تجربه تیم خوبی را بسازیم. باید از نیروهای آکادمی باشگاه هم تشکر کنیم که زحمات زیادی کشیدند تا بازیکنان خوبی پرورش بدهیم. ما ادامه راه مدیران گذشته را پیمودیم و امسال هم به دنبال این هستیم که با استفاده از همین بازیکنان جوان همین روند را ادامه بدهیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتظارات خود از فدراسیون و سازمان لیگ برای فصل آینده گفت:‌ از نظر من دو فاکتور اساسی در برگزاری لیگ وجود دارد، یکی استانداردسازی است که باید ورزشگاه‌های ما استاندارد شوند. برخی از ورزشگاه‌ها ظرفیت این را ندارند که در آن‌ها بازی برگزار شود. در برخی از ورزشگاه‌ها از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند که آن چمن هم استانداردهای فیفا را ندارد. امیدوارم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به این زمین‌ها توجه کنند چون این زمین‌ها به بازیکنان آسیب می زند. نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم اسپانسرینگ و حق پخش تلویزیونی است که فدراسیون باید به آن توجه کند. من انتظار دارم در این زمینه فدراسیون همکاری بیشتر کند. ما به دنبال این هستیم که از نظر اسپانسرینگ سهم بیشتری به باشگاه‌ها برسد. درست است که به خاطر مسئله کرونا تماشاگران به ورزشگاه‌ها نیامدند و برخی تیم‌ها از نبود بلیت فروشی متضرر شدند اما ما با توجه به اینکه هوادار کمتری داریم، خیلی روی بلیت فروشی حساب نمی‌کنیم اما انتظار داریم فدارسیون فوتبال از همه اهرم‌های خود استفاده کند تا از این محل درآمد یعنی اسپانسرینگ برای باشگاه‌ها سود برساند. من معتقدیم فدراسیون فوتبال می‌تواند در برگزاری بازی‌ها هم اقداماتی انجام دهد که بازیکنان جوان بیشتری بتوانند در لیست تیم‌ها قرار بگیرند چون این باعث می‌شود بازار کاذبی که در نقل و انتقالات وجود دارد کمتر شود. الان در نقل و انتقالات برخی بازیکنان ارقام سرسام‌آوری را برای دستمزد درخواست می‌دهند. برخی تیم‌ها با قراردادهایی که منعقد کرده‌اند سال سختی را خواهند داشت و معلوم نیست منابعی که قرار است با آن دستمزدها را بدهند از کجا تأمین شود.

وی تصریح کرد: در آیین‌نامه مسابقات فیفا موضوعی وجود دارد که به آن سرپلی مالی می‌گویند که این یعنی باید میان باشگاه‌ها تعادل مالی وجود داشته باشد و رقابت‌های نابرابری از بین برود. من فکر می‌کنم فدراسیون می‌تواند برای باشگاه‌هایی که از پول‌های بدون حساب و کتاب استفاده می‌کنند محدودیت بگذارد چرا که آن‌ها فقط برای راضی کردن هواداران‌شان کار می‌کنند و در این راه ارقام زیادی به بازیکنان می‌دهند. البته در بحث رده‌بندی تیم‌ها هم من فکر می‌کنم فدراسیون باید تدبیری باندیشد که برای باشگاه‌ها جایزه تعیین شود یعنی تیم قهرمان، نایب قهرمان، سوم و چهارم بدانند که جوایزی کسب می‌کنند. یعنی تیمی اگر برنامه ریزی می‌کند که به جایگاهی در جدول برسد بداند که جایزه‌ای هم در کنار رسیدن به آن رتبه کسب خواهد کرد. در همه جای دنیا چنین جوایزی پرداخت می‌شود. نکته پایانی که می‌خواهم درباره انتظاراتم از فدراسیون بگویم این است که فدارسیون باید سازوکاری برای استفاده از مربیان داشته باشد یعنی اگر قرار است مربی بدون مدرک حرفه‌ای روی نیمکت لیگ برتری ننشیند قانون طوری اجرا شود که کسی آن را دور نزند. اینکه بدون نشستن در کلاس حرفه‌ای مربی بتواند روی نیمکت بنشیند کار درستی نیست. اگر قرار است به اعتبار بازی‌های بازیکنی به او اجازه بدهند مربی گری کند پس بهتر است آیین‌نامه را هم درست کنند که همه بدانند موضوع چیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری می‌داند فصل گذشته سازمان لیگ فوتبال ایران چقدر از تبلیغات محیطی درآمد کسب کرده است یا خیر،‌ گفت:‌ رقم دقیق را نمی‌دانم اما در دو، سه مرحله مبالغی به ما پرداخت کردند. من عدد دقیق درآمد تبلیغات محیطی را نمی‌دانم. سازمان لیگ خیلی دقیق این ارقام را اعلام نمی‌کند.

محمدی در ادامه درباره اشتباهات داوری و اینکه چه کاری باید انجام شود که سطح کیفی داوران بهتر شود،‌ گفت:‌ ما فصل گذشته از داوری زیان دیدیم و مهمترین ضرر را هم در دیدار برابر سپاهان متحمل شدیم. یعنی یک گل در شرایط آفساید به ما زدند. همین اشتباه باعث شد سه امتیاز از تیم ما گرفته شود. به جز آن بازی در دیدارهای دیگری هم متضرر شدیم. به نظر من با توجه به اعتراضات نیمکت ها و مشکلات موجود حتما باید سیستم کمک داور ویدئویی به لیگ برتر ایران بیاید و مورد استفاده قرار بگیرد. این مسئله باعث می‌شود اعتراض‌ها به داوری کمتر شود. البته من شنیده‌ام دستمزد داوران کمی افزایش پیدا کرده اما آنقدر دستمزدها کم بوده که با افزایش چهار برابری هم رقمی نمی‌شود. اما همین که به داوران توجه شده نشان دهنده احترام به این قشر فوتبال است.

او در پایان درباره فشردگی احتمالی لیگ فصل آینده هم گفت:‌ در این فصل هم درگیر بازی‌های تیم ملی بزرگسالان هستیم هم لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم و هم تیم ملی امید باید به مصاف رقبا برود. نمی‌دانم مسئولان برگزاری لیگ چه تمهیداتی برای این مسابقات در نظر گرفته‌اند اما فشار نباید به باشگاه‌ها بیاید. باید به باشگاه‌ها کمک کنند در این شرایط کمتر آسیب ببینند. ما در تیم ملی بزرگسالان نماینده نداریم اما در تیم ملی امید بازیکن داریم و می‌خواهیم بیشتری تعامل را داشته باشیم. باید شرایط طوری رقم بخورد که هم باشگاه و هم فدراسیون و هم تیم ملی امید سود ببرند. امسال سال سختی داریم و همه باشگاه‌ها باید همکاری کنند. ما هم به مواردی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بگویند تمکین می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۲ ۱۵:۵۸

هروقت قراردادهای بازیکنان و مربیان،زیر میلیارد تومان بسته شد،لیگ برترفوتبال را فشرده برگزار نکنید.ولی وقتی حرف از 4،5میلیارد تومان قرارداد دست اندرکاران فوتبال هست،دیگه فشردگی مسابقات حرف بی ربطی هست.