• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071208323
  • منبع : نمایندگی همدان

فرماندار اسدآباد:

کارت واکسن برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس الزامی است

کارت واکسن برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس الزامی است

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت:برای بازگشایی مدارس در آبان ماه ،کارت واکسن دانش آموزان برای حضور در کلاس‌های درس الزامی خواهد بود.

سعید کتابی دوشنبه ۱۲مهر در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان اظهار کرد:فعلا  واکسیناسیون دانش آموزان اجباری نشده و ترغیب و تشویق  دانش آموزان و والدین آنان برای واکسیناسیون فرزندان خود ضرورت دارد ضمن اینکه در آبان ماه با بازگشایی مدارس کارت واکسن برای حضور دانش آموزان در کلاس درس الزامی است.

وی همچنین تصریح کرد:تمامی معلمان ،کادر اجرایی ،معاونین و کادر آموزشی باید برای بازگشایی مدارس واکسن خود را حداقل یک دز دریافت کرده باشند و ارائه کارت واکسن برای آنان الزامی  بوده و مسئولیت نظارت بر کارت واکسن آنان بر عهده مدیر هر یک از مدارس بوده و در صورت تخلف با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد.

کتابی با تاکید بر اینکه این امر بر اساتید دانشگاه ها و کادر اجرایی دانشگاه ها و دانشجویان نیز صدق می کند ،اضافه کرد:بر اساس سیاست های اتخاذ شده ستاد کرونا  کشور با واکسیناسیون  و رسیدن جامعه هدف به ایمنی جمعی محدودیت های کرونایی به تدریج کم شده و ارائه خدمات منوط به ارائه کارت واکسن می شود

فرماندار اسدآباد با اشاره به شرایط نارنجی شهرستان  و روند کاهشی شدن  بیماران کرونایی  اسدآباد بیان کرد:شرایط موجود شهرستان کاملا شکننده بوده و تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه از  جمعیت ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفری بالای ۱۲ سال شهرستان تاکنون ۶۶.۵ درصد واکسینه شده اند اظهار کرد:در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۷۴هزار و ۳۰۱ نفر در  نوبت اول و دوم واکسینه شده اند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۵۳۵ نفر  به نوبت اول و ۱۸هزار و ۸۶۶نفر به نوبت دوم اختصاص دارد.

با صنوفی که واکسن نزده‌اند برخورد می‌شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم گفت: با اصنافی که واکسن نزده باشند در سطح شهرستان برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی هیچ فردی جز صفوف مختلف واکسن نزده با مردم در ارتباط باشد.
ایرج صالحی افزود: در همین رابطه از صبح امروز بازرسی ها از سطح واحدهای صنفی شهرستان آغاز شده و وجود کارت واکسن در محل کسب برای صنوف جهت ارائه به بازرسان الزامی است.
وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد از شهرستان های پیشتاز واکسیناسیون است اظهار کرد:در حال حاضر در این شهرستان واکسیناسیون بالای ۱۸ سال به بالای ۷۰ درصد و واکسیناسیون بالای ۱۲سال به بالای ۶۵درصد رسیده است.
صالحی همچنین از آغاز واکسیناسیون خانه به خانه در شهرستان اسدآباد با همکاری ناحیه سپاه و دانشکده علوم پزشکی خبر داد و بیان کرد:شهرستان اسدآباد در سطح استان همدان اولین شهرستان در واکسیناسیون خانه به خانه با همکاری سپاه است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ نفر در بخش کرونایی شهرستان بستری هستند افزود:در هفته چهارم شهریور ماه ۶۶۵ نفر رهگیری شهری و ۵۸۸ نفر رهگیری روستایی در شهرستان انجام شده است.

الهام عظیمی تعداد تست های انجام شده طی هفته چهارم شهریور ماه در این شهرستان را ۱۲۷۷ نفر برشمرد و تصریح کرد:در حال حاضر پوشش واکسیناسیون جمعیت روستایی بالای ۱۸ سال اسدآباد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی همچنین گفت:مرکز ۱۶ ساعته بیمارستان امیرالمومنین اسدآباد به دلیل تخریب بیمارستان امیرالمومنین و اقدام برای آغاز عملیات اجرایی و احداث بیمارستان جدید به محل میدان امام واقع در ستاد دانشکده علوم پزشکی انتقال یافته است که این محل به دلیل واقع شدن در مرکز شهر از دسترسی آسان تری برای مراجعین برخوردار خواهد بود.

عظیمی اضافه کرد:از ۳۳ بیمار بستری در بخش کرونایی شهرستان تعداد ۱۴ بیمار مثبت کرونا هستند ،ضمن اینکه در هفته گذشته شهرستان اسدآباد دارای سه مورد مرگ کرونایی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha