• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400071208412
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۲ مهر

مسافری از ارمنستان/باکو و دشمنی دوستان/ممنوعیت تنبیهی

مسافری از ارمنستان/باکو و دشمنی دوستان/ممنوعیت تنبیهی

سفر وزیر خارجه ارمنستان به ایران/ منع واردات لوازم خانگی و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا،‌ اظهارات نخست وزیر ارمنستان درباره به اهمیت روابط کشورش با ایران در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

نیکول پاشینیان با تاکید بر اینکه ایروان هیچ گاه در توطئه‌ای علیه ایران دست نداشته است، افزود: ایران شریک ماست. من بر این باورم که شرکای ایرانی ما می‌دانند ارمنستان هیچ گاه در توطئه‌ای علیه ایران دست نداشته است و نخواهد داشت، چون این روابط به شدت برای ارمنستان اهمیت دارند. 

همچنین وزارت امور خارجه ارمنستان در صفحه توییترش از سفر آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه این کشور به ایران خبرداد و در این باره نوشت: سفر کاری وزیر امور خارجه ارمنستان به ایران آغاز شده است. دیدار میان وزیر امور خارجه میرزویان و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران انجام می‌شود.

آرارات میرزویان که صبح امروز  به تهران سفر کرده است، ظهر امروز با حضور در وزارت امور خارجه با  حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد. گفت وگو در مورد مسائل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه قفقاز از محورهای اصلی رایزنی مقامات دو کشور در این سفر است.

امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود ضمن تاکید بر اینکه وابط دو کشور ایران و ارمنستان سازنده و رو به رشد است،‌ به شرایط موجود در  بخشی از منطقه قفقاز اشاره کرد و گفت: حضور صهیونیست ها و تروریست ها موجب نگرانی جدی ما است و اجازه نخواهیم داد که برخی از مداخله گران خارجی روابط ما با همسایگان مان از جمله ارمنستان را تحت تاثیر قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم با اشاره به سفر وزیر خارجه ارمنستان به تهران گفت: در این سفر، مقامات دو کشور در مورد مسائل دو جانبه و گسترش روابط فی مابین در حوزه های مختلف رایزنی می کنند. انجام‌ این سفر از قبل تنظیم و برنامه‌ریزی شده بود.

سعید خطیب زاده همچنین تاکید کرد: تهران روابط خوبی با باکو و ایروان دارد و روابط ایران با هیچ کشوری در برابر هیچ کشور دیگری نیست.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

باکو وجود هرگونه نیروی خارجی در مرز ایران-آذربایجان را تکذیب کرد

ترکیه و آذربایجان خود را بازیچه دست صهیونیسم نکنند

***

موضوع منع واردات دو برند لوازم خانگی کره‌ای از سوی رهبر انقلاب اخیرا به محلی برای شیطنت برخی افراد و رسانه‌ها بدل شده است. منعی که تازگی ندارد اما با رسانه‌ای شدن دستور اخیر، عده‌ای به دنبال ایجاد حاشیه‌های جدید برای آن هستند.

گزارش ایسنا در این رابطه با عنوان "منع دیپلماتیک رهبری" از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

در همین ارتباط علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یاداشتی  با عنوان «ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای؛ الگوی اجرایی کردن تقویت تولید ملی» با بیان اینکه دستور رهبری مربوط به لوازم‌ خانگی چند شرکت کره‌ای است نه هر کالای خارجی است، گفت که دستور رهبری با ادامه خط تولید لوازم‌خانگی خارجی (مونتاژ داخل) منافاتی ندارد و ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی دائمی نیست.

رئیس سازمان تعزیرات هم در در همایش سراسری مدیران با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که جز با کار جهادی اوضاع سر و سامان پیدا نخواهد کرد، گفت: اوضاع، اوضاع خوبی نیست و آدم خجالت می‌کشد که مردم در صف مرغ و ... هستند. مردم از سازمان تعزیرات انتظار دارند و ما در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

توضیحات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان درباره خبر منتشر شده مبنی بر مرگ یک دختر ٢٢ ساله‌ای توسط پدرش هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

محمد جباری ضمن تایید مرگ یک دختر بر اثر سوختگی در کردستان گفت: اینکه وی خودسوزی کرده یا پدرش او را سوزانده است در حال بررسی است.

تحلیل سعدالله زارعی کارشناس مسایل منطقه و بین‌الملل درباره رویکرد و اهداف رژیم صهیونیستی در آذربایجان هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

وی با طرح این سوال که چگونه است که اسراییلی ها صحبت از آذربایجان با عنوان لبنان اسراییل می کنند، این برای آذربایجان موجب شرمندگی نیست؟ می گوید: آیا باکو نمی داند این مساله باعث واکنش قطعی و جدی ایران می شود و نمی داند چنین عنوانی به اقدام نظامی ایران مشروعیت می بخشد، از این رو اگر مخالفان ایران در حال طراحی فتنه هستند باید بدانند که دست ایران برای به هم زدن این توطئه باز است و می تواند در چارچوب منافع ملی خود اقدام کند.

همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دوشنبه) دوازدهم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha