• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400071208574
  • خبرنگار : 50176

در جهاد دانشگاهی لرستان؛

منتخبان سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» تجلیل شدند

منتخبان سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» تجلیل شدند

ایسنا/لرستان منتخبان دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» با موضوع عکاسی از آیین‌های عزاداری لرستان در ماه محرم و بخش ویژه «محرم و کرونا» طی مراسمی امروز، ۱۲ مهرماه در جهاد دانشگاهی تجلیل شدند.

دهمین سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» با موضوع عکاسی از آیین‌های عزاداری لرستان در ماه محرم و بخش ویژه «محرم و کرونا» به‌ همت سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

بنابر رأی هیئت داوران این سوگواره متشکل از سعید سروش و رحمان گودرزی در بخش اول که عکاسی از آیین‌های عزاداری مردم لرستان در محرم بود شکیبا طولابی اول شد، فاطمه غفاریان و طاهره منصوری به ترتیب دوم و سوم شدند. همچنین در بخش ویژه که با موضوع «کرونا و محرم» برگزار شد، طاهره منصوری برگزیده شد.

امین آزادبخت، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان در این مراسم با بیان اینکه این دهمین دوره سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» است که به‌ همت جهاد دانشگاهی واحد لرستان برگزار شده است، اظهار کرد: این سوگواره با موضوع آیین‌های عزاداری مردم لرستان در ماه محرم در چهار بخش شعر، طراحی پوستر، عکاسی و موشن‌گرافیک برگزار می‌شود که محرم امسال با توجه به وضعیت قرمز کرونایی این سوگواره تنها در بخش عکاسی برگزار شد.

وی تصریح کرد: با فراخوان سوگواره عکاسی «مَحرم مُحرم» ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره واقع در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان ارسال شد که از بین آنها سه اثر در بخش آیین‌های عزاداری محرم و یک اثر در بخش ویژه محرم و کرونا برگزیده و از آنان تجلیل خواهد شد.

آزادبخت با بیان اینکه آیین‌های عزاداری لرستانی‌ها در عاشورا منحصر به‌فرد و زبانزد است و هر ساله خبرنگاران، عکاسان و هنرمندانی از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی برای پوشش این مراسم به لرستان می‌آیند، ادامه داد: هر ساله از مجموع عکس‌های رسیده به دبیرخانه سوگواره نمایشگاهی در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شرایط کرونایی امکان برپایی این نمایشگاه وجود نداشت.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان در زمینه تولید محتوا به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در قالب تیزر، کلیپ، پادکست، تصریح کرد: هر سال در سالروز شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) برنامه‌های زیادی توسط جهاد دانشگاهی در سطح شهر خرم‌آباد برپا می‌شد که متأسفانه طی دو سال اخیر کرونا باعث شد این برنامه اجرا نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha