• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071208576
  • منبع : نمایندگی همدان

بافت تاریخی همدان نباید تحت‌الشعاع توسعه‌یافتگی قرار گیرد

بافت تاریخی همدان نباید تحت‌الشعاع توسعه‌یافتگی قرار گیرد

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید سازوکاری بیاندیشیم تا بافت تاریخی همدان تحت‌الشعاع توسعه‌یافتگی قرار نگیرد.

به گزارش ایسنا، سعید حاجی‌بابایی دوشنبه ۱۲ مهرماه در جلسه فوق‌العاده کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان، اضافه کرد: با کمک‌ دستگاه‌های مربوط باید جلوی اینگونه اتفاقات گرفته شود و اگر قرار است ناهماهنگی وجود داشته باشد و اگر فردی کوتاهی داشته باید علت را بدانیم و اگر خلاء قانونی هم بوده آن را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند ایران و به ویژه شهر همدان بافت‌های تاریخی چندانی ندارند، افزود: باید صدها میلیارد هزینه و زمان صرف کرد تا چنین بافتی ایجاد شود اما متأسفانه ساده‌انگارانه از کنار آنچه که داریم عبور می‌کنیم و گاهی اوقات تصمیماتی می‌گیریم که قابل جبران نیست و باعث مخدوش شدن بافت تاریخی می‌شود.

عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: متأسفانه ضوابط و مقررات به گونه‌ای نیست که به حفظ بافت‌ها کمک کند و بسیاری از تصمیماتی که سال‌های قبل گرفته شده قابل دفاع نیستند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه تخریب مدرسه تاریخی ظفر بسیار ناراحت‌کننده است، افزود: ظاهرا نامه‌ای از سوی دادستانی به شهرداری ارسال شده که دیگر استعلام موردی نگیرند که به نظر می‌رسد موضوع بسیار درستی است زیرا باعث می‌شود مردم رفت‌وآمدی در سازمان‌ها و ادارات نداشته باشند و معطل نشوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در بهمن ماه سال ۹۹، مسئول شهرداری منطقه یک، استعلامی در رابطه تقاضای مالک از میراث فرهنگی گرفته و درخواست صدور پروانه داشته‌ که ظاهرا سازمان میراث پاسخ نامه را نداده است، از طرف دیگر این موضوع مصوبه ماده ۵ داشته و در مصوبه دوم تغییر کاربری از مختلط به تجاری آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha