• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071308916
  • خبرنگار : 71592

پیشنهاد دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای حل پرونده محله الشیخ جراح که رد شد

پیشنهاد دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای حل پرونده محله الشیخ جراح که رد شد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای حل و فصل پرونده اخراج خانواده‌های فلسطینی ساکن محله الشیخ جراح در قدس پیشنهادی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، پیشنهاد دادگاه از این قرار است که تا زمان صدور حکم نهایی درمورد حقوق مالکیت، شرکت صهیونیستی "نحلات شمعون" مالک زمین‌هایی خواهد بود که این خانواده‌های فلسطینی در محله الشیخ جراح در آن خانه ساخته‌اند. این خانواده‌ها هم مستاجرهای تحت حمایت خواهند بود نه مالک. شرکت نحلات شمعون هم متعهد خواهد بود که تا پس از ۱۵ ماه از تاریخ امضای توافقنامه حل و فصل نسبت به اخراج این خانواده‌ها اقدام نکند.

طبق پیشنهاد دادگاه دو طرف (خانواده‌های فلسطینی و شرکت نحلات) تا دوم نوامبر فرصت دارند، اعلام کنند که این شروط را می‌پذیرند یا خیر.

اما کرمل القاسم، یکی از فعالان و ساکنان محله الشیخ جراح که با تهدید اخراج مواجه است، وجود پیشنهاد رسمی به ساکنان محله را برای سازش با شهرک‌نشینان را تکذیب کرد.

او تاکید کرد: موضع ساکنان الشیخ جراح و پیام‌شان به دادگاه واضح است. ما هرگز تصمیمی که به حقوق آنها به عنوان مالکان خانه‌ها یا زمین خسارت بزند، قبول نمی‌کنند. هرگونه توطئه‌چینی در این باره مردود بوده و مشخص است که اشغالگران نمی‌خواهند آن را بفهمند.

پیرامون جزئیات این اختلاف باید گفت که شرکت نحلات شمعون به این بهانه که منازل این خانواده‌ها در زمین‌هایی ساخته شده که قبل از سال ۱۹۴۸ متعلق به یهودیان است، خواستار اخراج آنهاست؛ اما این خانواده‌ها ادعای شرکت را رد می‌کنند و دو طرف از ۹۰ سال پیش بر سر مالکیت این اراضی اختلاف دارند.

شبکه i۲۴ اعلام کرد، ۲۸ خانوار فلسطینی به موجب توافق با دولت وقت اردن، سازمان ملل و آنروا از سال ۱۹۵۶ در محله الشیخ جراح ساکن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha