• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071308959
  • خبرنگار : 71516

همزمان با آغاز اعتراضات اسیران فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی

حماس از طریق مصر درباره اسیران پیام هشدارآمیز به رژیم صهیونیستی فرستاد

حماس از طریق مصر درباره اسیران پیام هشدارآمیز به رژیم صهیونیستی فرستاد

روزنامه الاخبار نوشت، حماس ناخرسندی خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی به مصری‌ها ابلاغ کرده و خواهان فشار قاهره بر تل‌آویو برای کنار گذاشتن فوری این اقدامات شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: حماس ناخرسندی خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی به مصری‌ها ابلاغ کرده و هشدار داد که چنین اقداماتی برای انفجار اوضاع در اراضی فلسطین و کارشکنی در پیشرفت در مذاکرات درباره آتش بس و معامله تبادل اسرا کافی است. حماس همچنین خواهان فشار قاهره بر تل‌آویو برای کنار گذاشتن فوری این اقدامات شده است.

در این راستا اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) فعالیت‌هایی را تا روز جمعه در مخالفت با اقدامات زندان‌ها علیه اسرای جهاد اسلامی فلسطین آغاز می‌کنند. مجازات این اسرا از زمان فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع همچنان ادامه دارد.

این اقدام همزمان با ازسرگیری مذاکرات میان حماس و میانجیگر مصری درباره امکان تکمیل یک معامله تبادل جدید است.

در زمانی که حماس هرگونه پیشرفتی را در پرونده تبادل اسرا تکذیب کرده است یک منبع اعلام کرد، رهبران حماس با لزوم پایبندی به شروط مقاومت از جمله آزادی اسرایی که بعد از معامله "وفاداری به آزادگان" مجددا بازداشت شده‌اند و مجبور کردن رژیم صهیونیستی به پرداخت بهای سنگینی برای آزادی سربازانش موافقند.

این منبع اعلام کرد: تلاش‌هایی برای بازی کردن با وضعیت روانی اسرای فلسطینی از سوی دشمن و طرف‌های دیگری که با مقاومت دشمن هستند، وجود دارد. مقاومت هیچ گونه تحولات اساسی را از اسرا و خانواده‌هایشان مخفی نمی‌کند.

سایت "مکورریشون" به نقل از یک منبع امنیتی عالیرتبه نوشت: مسؤولان مصری به هیئت حماس ابلاغ خواهند کرد که اسرائیل با آزادی بیش از ۱۰۰۰ اسیر موافقت نخواهد کرد. حماس بهتر است از درخت خواسته‌هایش پایین بیاید. یکی از جایگزین‌هایی که مصر خواهان ارائه آن به حماس است امضای معامله به صورت تدریجی است. این پیشنهاد پیشرفت چشمگیری برای هر دو طرف در تفاهم‌ها است.

از سوی دیگر جنبش ملی اسرا اعلام کرد که در صدد تهیه طرح استراتژیکی است که هدف آن ممانعت از زیرپا گذاشتن حقوق اسرا از سوی اداره زندان‌های اسرائیل است. همچنین اقدامات اعتراض آمیزی در این راستا آغاز شده است که ادامه آن در گرو پاسخ اداره زندان‌ها به خواسته‌های اسرا است.

جنبش ملی اسرا اخیرا کمیته فوق‌العاده‌ای را برای پیگیری تصمیمات و تعامل با آن تشکیل داد.

براساس گزارش باشگاه اسیران فلسطینی اسرا پیام‌های اعتراضی را به ادارات تمام زندان‌ها فرستادند. همچنین اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حمایت بقیه گروه‌ها دست به تحصن زدند.

فردا (چهارشنبه) تمام اسرا همراه با اسرای جهاد از تمام بخش‌ها خارج خواهند شد. پنج‌شنبه و جمعه نیز بخش‌ها به صورت جزئی بسته می‌شوند و همگان در محوطه در زمان نماز جمعه تحصن می‌کنند.

اسرا همچنین برای اجرای برنامه نافرمانی که شامل مخالفت با بررسی امنیتی و بستن بخش‌ها به صورت جزئی و خروج به محوطه است آماده هستند و این به معنای آمادگی آن‌ها برای مقابله مستقیم است. این اقدامات همزمان با ادامه اعتصاب غذای ده‌ها اسیر اداری صورت می‌گیرد. برخی از این اسرا از ۸۰ روز پیش اعتصاب غذا کرده‌اند و حال آن‌ها وخیم است.

در این راستا جنبش ملی اسرا رژیم صهیونیستی را مسؤول زندگی این اسرا دانست و خواهان کمپین گسترده‌تری برای کمک به آن‌ها در جنگ عادلانه علیه بازداشت اداری ظالمانه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha