• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400071308987
  • خبرنگار : 50291

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس:

پیروزی های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است 

پیروزی های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است 

ایسنا/تهران رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی بی اخلاقی ها و نابسامانی‌ها گفت: وقتی از سیره و روش پیامبر (ص) و اهل بیت فاصله بگیریم با بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر با آن دست به گریبان هستیم مواجه می‌شویم.

حجت الاسلام سید رضا تقوی عصر امروز سه‌شنبه ۱۳ مهر ماه در مراسم ویژه رحلت رسول الله(ص) که در مصلی صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین برگزار شده بود ؛ با ذکر این نکته که ما هر چه داریم از ۱۵ خرداد و شهدای آن است بیان کرد: آیت‌الله محمودی امام جمعه شهرستان ورامین مردی عظیم و عالمی بزرگوار است که عمرش را در راه خدمت به مردم صرف کرده و وجود چنین علمایی قوت قلب مردم شهرهایی مانند ورامین است.

وی اظهار کرد: اربعین امام حسین (ع) یک جریان عاشورایی است و در طول تاریخ در تبیین خون مظلوم شهیدان کربلا نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  افزود: اربعین یک فصل از تاریخ عاشورا و کربلا است زیرا که پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش دشمن احساس پیروزی و غرور داشت به امید اینکه نام حسین(ع) را از صفحه روزگار محو کند در صورتی که کور خوانده بود و این نور هرگز خاموش شدنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی جلوه گری نام حسین و یاران او را نتیجه حرکت عاشورا دانست و تصریح کرد: یکی از رموز کربلا ، همراهی اهلبیت امام حسین(ع) در کنار ایشان بوده است و به این دلیل بود که باید این اتفاقات برای مردم بازگو می شد و به نوعی این حادثه توسط اهلبیت وقتی بازگو شد در ذهن و دل مردم نشست تا زمان ما هم ادامه دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان تهران اظهار کرد: پیروزی های ایران اسلامی در عصر معاصر مدیون فرهنگ عاشورا است و جبهه های ما همیشه از نهضت عاشورا الگو گرفته است.

وی با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: باید سیره پیامبر(ص) را که خود تفسیر قرآن است بشناسیم، قرآن کریم در سوره آل عمران می فرماید: پیامبر بهترین الگو برای شماست و ما پیروان باید در همه ابعاد زندگی احکام الهی پیامبر را اجرایی کنیم.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیامبر(ص) مردم دوست بودند و خدمت به مردم را بهترین عبادت می دانستند و بهترین لحظات خود را در کنار مردم می دانستند و این مهم باید در دستور کار مدیران نظام اسلامی باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان تهران در خصوص شهادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: در هر انقلابی نفوذی ها بدترین ضربات را بر پیکره و ستون آن انقلاب ها زده اند و در مورد امام حسن(ع) نیز یک نفوذی که همسر ایشان بود، به خلافت حضرت ضربه وارد کرد و رهبران انقلاب ها باید خطرات نفوذی ها را همیشه جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha