• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071409410

یک کارشناس مذهبی:

خدمت به امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان تجلی می‌یابد

خدمت به امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان تجلی می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خدمت به امام رضا(ع) در خدمت‌رسانی به زائران ایشان تجلی می‌یابد، گفت: زمینه خدمت‌رسانی بسیار گسترده است و هرکس می‌تواند متناسب با تخصص و توان خود به عنوان خادم امام رضا(ع) عمل کند.

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص شعار تجلی شعار«همه خادم‌الرضاییم» در حوزه دینی اظهار کرد: خدمت در فرهنگ قرآنی و اسلامی، موضوعی بسیار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود. خدمت به امامان معصوم و امام رضا(ع) در واقع در خدمت‌رسانی به زئران ایشان تجلی می‌یابد و در راستای توسعه و تقویت فرهنگ رضوی خواهد بود. امام رضا(ع) در خصوص اهمیت این مسئله می‌فرمایند، «پس از ایمان به خدا و رسول خدا و اعتراف به حقوق اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، خدمت به مردم و معاونت و یاری رساندن به برادران دینی مهمترین روش‌ شکرگزاری نعمات خداوند محسوب می‌شود که سعادت، رشد و بالندگی را به دنبال دارد».

وی ادامه داد: مفهوم خدمت بسیار وسیع و گسترده است که شامل خدمات مادی و معنوی- فرهنگی می‌شود. به این معنی که تمام افراد می‌توانند در این روزها خادم‌الرضا باشند و فضای حرم مطهر رضوی و شهر مشهد را در جهت حضور و پذیرایی از زائران فراهم سازند. به گونه‌ای که خادمان حرم مطهر رضوی، مجاوران و ساکنان شهر مشهد و ... با احترام کامل و اخلاق عالی اسلامی و همراه با عشق، علاقه و ارادت خادم و راهنماء زائران باشند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: همچنین خدمات علمی- فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و افراد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و ... به ترویج و تبلیغ فرهنگ امام رضا(ع) بپردازند. همانطور که امام رضا(ع) نیز با بیان اینکه «آشنایی مردم با کلام و فرهنگ ما، تبعیت از ما و سیره ما را به همرا خواهد داشت» به این موضوع اشاره کرده‌اند. لذا یکی از عرصه‌های خدمت به امام رضا(ع)، خدمت‌رسانی علمی و ترویج زیبایی‌های کلام و فرهنگ ایشان به حساب می‌آید.

شریعتی‌تبار عنوان کرد: خدمت هر فردی متناسب با شغل و حوزه فعالیت، تخصص و توان فرد است، بر این اساس کارشناسان دینی و مذهبی می‌توانند در راستای تولید آثار، سخنرانی‌های خود را همراه با تحقیق و پژوهش بیشتری انجام داده و به صورت قاطع و مستند بیان کنند و همچنین چگونگی ارائه این اطلاعات را مورد بررسی قرار دهند تا فرهنگ زیبا و اطلاعات مفید سیره امامان معصوم به درستی بازتاب داشته باشد. رسالت کارشناسان مذهبی، شناخت دقیق و عمیق فرهنگ رضوی و همچنین نشر و ترویج این فرهنگ با بیانی مناسب به مخاطبین است.

وی خاطرنشان کرد: شعارخوب همراه با عمل شایسته، قطعا بر اعتماد و رضایت زائران و مجاوران که ممکن است به صورت حضوری و یا از راه دور به زیارت امام رضا(ع) می‌پردازند، اثرگذار خواهد بود. بنابراین شعار زیبای «همه خادم‌الرضاییم» لازم است در مقام عمل نیز تحقق یابد و مخاطبین به شایستگی به وظایف مربوطه عمل کنند تا زیارت امام رضا(ع) در شرایط موجود و با توجه به محدودیت‌ها جذابیت بیشتری پیدا کند.

این کارشناس مذهبی افزود: وجود نعمت امام رضا(ع) و همسایگی مردم ایران و خراسان با امام رضا(ع)، توفیقی است که شکرگزاری آن در گرو تلاش ما در جهت توسعه و تقویت ظرفیت وجودی خود برای بهره‌مندی از این نعمات و گنجینه‌های فرهنگ و سیره امامان رضوی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha