• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071409675
  • خبرنگار : 71415

هشدار چین نسبت به بروز جنگ جهانی سوم

هشدار چین نسبت به بروز جنگ جهانی سوم

چین در پی اقدامش در اعزام ده‌ها جنگنده به حریم هوایی تایوان، هشدار داد که جنگ جهانی سوم "هر زمان" ممکن است جرقه اش زده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، در یک مقاله منتشر شده در نشریه گلوبال تایمز چین که وابسته به دولت این کشور است، آمده است "همدستی" بین آمریکا و تایوان به حدی "گستاخانه" است که در این وضعیت "تقریبا کل فضا برای مانور از دست رفته و در حال نزدیک شدن به آستانه رویارویی است".

این نشریه ادعا کرد، مردم چین برای حمایت از جنگ تمام عیار با آمریکا که حامی تایوان است آماده هستند و به این کشور جزیره‌ای نسبت به "بازی کردن با آتش" هشدار داد.

این در حالی است که تایوان از چین و شی جینپینگ، رئیس جمهورش خواسته در پی ورود حدود ۱۵۰ هواپیمای نظامی چین به حریم هوایی تایوان از جمعه تا کنون، "اقدامات کنشگرانه" خود را متوقف کند.

تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان روز سه شنبه وعده داد برای حفاظت از تایوان در برابر هر گونه حمله "هر کاری لازم باشد انجام دهد" و هشدار داد که بدون کمک همپیمانان کشورش "استبداد دست بالاتر را در برابر دموکراسی پیدا می‌کند".

در این میان تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند ناو هواپیما بر اچ.ام.اس ملکه الیزابت انگلیس در دریای فیلیپین در یک رزمایش مشترک با دو ناو هواپیمابر آمریکا  و ناوشکن حامل هلی کوپتر ژاپن شرکت کرده است.

این رزمایش با شرکت چند کشتی جنگی دیگر متعلق به شش کشور دیگر  در ضمن تنش‌های فزاینده در منطقه به اجرای تمارین نظامی پرداخته‌اند.

نشریه گلوبال تایمز روز دوشنبه همچنین به استرالیا بعد از صحبت‌های وزیر خارجه‌اش و درخواست او برای کمک به تدابیر دفاع کشور به طعنه پرسید آیا مایل است "با تایوان در تبدیل شدن به گوشت دم توپ همراه شود".

رسانه‌های دولتی چین روز دوشنبه در ضمن اقدامات نظامی این کشور تهدیداتی را علیه تایوان مطرح کردند.

هو شیجین، دبیر نشریه گلوبال تایمز در توئیتی نوشت، "دیر یا زود سقوط مقام‌های جدایی طلب تایوان رقم می‌خورد" و قدرت نمایی اخیر پکن را "رژه نظامی" در گرامیداشت روز ملی چین در اول اکتبر خواند.

این نشریه در سرمقاله‌ای نوشت، جنگنده‌هایی که اخیرا به سمت تایوان پرواز کردند "بر خلاف گارد تشریفات رژه‌های سنتی نیروهای جنگی مخصوص رزم واقعی هستند".

این نشریه نوشت: "افزایش تعداد هواپیماها نشان دهنده قابلیت‌های عملیاتی نیروی هوایی ارتش خلق چین است. این یک اعلام بی چون و چرا و واضح حاکمیت چین بر این جزیره است. هدف از طراحی این عملیات‌ها آشنا کردن خلبان‌ها با شرایط میدان جنگ است تا به مجرد صدور فرمان حمله آنها بتوانند مثل کهنه سربازان با تجربه بجنگند. نسبت به آینده وضعیت در سراسر تنگه تایوان تردیدی وجود ندارد. ابتکار عمل زمان و چگونگی حمل مساله تایوان قاطعانه در دست سرزمین اصلی چین است."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۴ ۱۹:۵۴

الان تو جنگ جهانی چهارم (کرونا و واکسیناسیون گسترده) هستیم. جنگ جهانی سوم هم که همون جنگ سرد و حواشی اون بود. پس طرف داره آدرس غلط میده!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۴ ۲۰:۲۴

ساعت خواب! امریقا به زودی دخل هر دوتان را می‌آورد چین و روسیا باهم هکدام 1 بمب اتم نگید نگفتم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۴ ۲۲:۵۶

عصر ،عصر زورگویی و هر کی هر چی خواست انجام بده،است.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۰۱:۴۸

جهان به سوی هرج ومرج ییش می ذود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۰۳:۱۳

جنگ جنگ تا پیروزی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۱۲:۴۲

خدا کنه جنگ تو هیچ کشوری نباشه،واقعا وحشتناکه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۱۸:۴۶

عجب جنگی شود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۲۱:۵۵

چین دنیا را با کرونا پنبه داغ کرد انشاالله که سزای شیطان بزگ هم بده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۵:۳۵

جالبه . ابب جی خودت داری میگی چین جهان را با کرونا پنبه سوز کرد (کشور مخل نظم جهانی و احتماعی ) و بعد خودت داری ارزو میکنی که لین کشور کمونیست امریکا رو تنبیه کنه . چرا ؟ از چی میسوزی ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۲۲:۲۴

خداکنه.چین.آمریکاجنگ.کنن.چین.گومنیست.معف.بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۰۰:۳۲

شاید چنگ بشود ولی جهانی نخواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۰۱:۳۶

آمریکاوچین وروسیه وانگلیس گستاخی راکنارگذارده وبه بهانه های واهی درامورکشورهای دیگردخالت نکنندزمان استعمارومستعمره گری به پایان رسیده.آتش جنگ رابرای نابودی خودودیگرملل روشن نکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۰۱:۵۶

چین هم داره همون مسیر بخیال خودش ابرقدرت شدن را که ژاپن در جنگ جهانی دوم تجربه کرد را در پیش میگیره و خوشی زده زیر دلشون

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۰۲:۳۷

چین درطول تاریخ بارهابااینکه جمعیت زیادی داشت ازاندک سپاهی شکست وتصرف شد.اگه شروع کننده جنگ باشه کشورش نابودمیشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۰۳:۵۳

تو این شرایط که همه کشورا در تدارک جنگ و تجهیز خود هستند خیلی باید هوشیار بود و ااز تمامی امکانات سیاسی اقتصادی و نظامی برای بالا بردن قدرت کشورمون باشیم تا شبیه جنگ های جهانی گذشته قربانی کشورهای بزرگ شرق و غرب نباشند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۳:۲۴

یه سوال دارم چرا ازون ور دنیا لشکر کشی میکنن میان نزدیک چین ؟ چین داره دخالت میکنه یا اونا ؟ یخورده عقل هم خوب چیزیه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۴:۰۸

منزرمن چین نابود شه چون کرونا تو جهان اورده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۴:۱۰

چین هرگزدرطول تاریخ پیروزنشده ونخاهدشداین ثابت شده است چون اختلاف درداخل کشوربیش ازحدواندازست.ک نمیزاره پیروزبَشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۴:۳۲

اگر آمریکا نبود ژاپن پدر فلیپین را و بقیه همسایگان خود را در آورده بود و همینطور کره شمالی که به خون کره جنوبی تشنه هست .و اگر آمریکا نبود تا حالا تایوان نابود شده بود ..چین توهم ابر قدرتی داره. ولی از نوع دیکتاتوری..و مردم خود چین هم دل خوشی ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۵:۰۶

امیدوارم تایوان به رسمیت شناخته بشه چون کشور لایق و بزرگی هست و یقین دارم چین بهای این اقدامات گستاخانه رو میپزدازه ‌‌‌‌و، چین با ویروس کرونا میلیون ها انسان را به کام مرگ کشاند . امیدوارم با بدترین مجازات رو به رو شود .

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۸:۵۲

خودتم مطمنی چرت وپرت میگی چون چین هیچوقت به کشوری حمله نکرده واین مسئله کرونا همش در حد اتهام زدنه چین میگه کار امریکاست امریکا میگه چین وامریکا همیشه در جنایت وحمله به دیگران واشقال کشورهای مخالفش به بهانه های دروغ وواحی همیشه پیش رو بوده اون وقت الان چین تو یک سری قدرتهای نظامی دست برتر داره وشاید هم امریکا رو نابود کرد