• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071409696
  • خبرنگار : 71516

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی: باید از امارات یاد بگیریم/ خبری از تشکیل کشور فلسطین نیست

وزیر داخلی رژیم صهیونیستی: باید از امارات یاد بگیریم/ خبری از تشکیل کشور فلسطین نیست

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت کنونی این رژیم هرگز موضوع تشکیل کشور فلسطین را بررسی نمی‌کند و اجازه تشکیل آن را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، آیلت شاکید، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه "نشنال امارات" که به زبان انگلیسی چاپ می‌شود، گفت: دولت کنونی اسرائیل هیچ مساله‌ای مربوط به تشکیل کشور فلسطین را بررسی نخواهد کرد و اجازه تشکیل آن را نیز نخواهد داد. تمام بخش‌های دولت کنونی درباره این مساله اتفاق نظر دارند که نباید به مساله‌ای بپردازیم که احتمالا موجب شکاف داخلی شود و از جمله این مسائل موضوع نزاع با فلسطین است. اوضاع کنونی برای همگان بهتر است و باید حفظ شود. ما برای مدیریت نزاع با فلسطینی‌ها تلاش می‌کنیم نه حل آن. ما به صلح اقتصادی برای بهبود وضعیت فلسطینی‌ها و ایجاد مناطق صنعتی مشترک ایمان داریم نه به کشور و ارتش فلسطین.

وی گفت: اسرائیل هرگز از اراضی ۱۹۶۷ عقب نشینی نخواهد کرد. اسرائیل از "اشتباهات" خود درس گرفته است. تمام اراضی که از آن عقب نشینی کردیم در جنوب لبنان و غزه "گروه‌های تروریستی" در آن تشکیل شده‌اند.

شاکید درباره دیدارهای اخیر وزرای اسرائیلی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت: "عباس شریک هیچ گونه معامله صلح واقعی نیست. او انتخابات را برگزار نکرد به این دلیل که می‌ترسد در مقابل حماس که می‌تواند زمام امور را در دست بگیرد شکست بخورد."

وی درباره شهرک سازی‌ها در اراضی فلسطینی مدعی شد: "مردم یهودی حق تاریخی و قانونی در مناطق کرانه باختری دارند. ما با غیرقانونی خواندن شهرک‌ها مخالفیم."

شاکید درباره عادی سازی روابط با امارات، بحرین، مراکش و سودان گفت: این یک "الگو" است که دیگران از آن استفاده می‌کنند. احتمالا کشورهای عربی و اسلامی بیشتری به آن بپیوندند.

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد: اسرائیل می‌تواند مدیریت هوشمند را از امارات یاد بگیرد. من به شخصه از توصیه‌های رهبران امارات در زمینه بهبود روابط متقابل با اقشار بادیه نشین اسرائیل استقبال می‌کنم.

او درباره احساسش نسبت به امارات گفت: ابوظبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان است. مطئنم می‌توانیم از همدیگر یاد بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha