• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400071409773
  • خبرنگار : 71603

سرپرست جدید دانشگاه:

دانشگاه امیرکبیر باید زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور باشد

دانشگاه امیرکبیر باید زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور باشد

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه علم و دانش روشی برای تولید ثروت است، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید تلاش کند زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن قدسی‌پور، سرپرست جدید دانشگاه امیرکبیر در مراسم تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر که عصر امروز با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اساسی کشور مشکل اقتصادی است. علم و دانش نیز در تعریف امروزی، بهترین روش برای تولید ثروت است. 

وی ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مادر دانشگاه‌های صنعتی است. 

دکتر قدسی‌پور افزود: ما دو جور فناوری داریم. فناوری‌های نوظهور که بستر اصلی تولیدات این فناوری‌ها دانشگاه‌ها هستند. همچنین فناوری‌هایی وجود دارند که با زندگی مردم گره خورده‌اند که این فناوری‌ها، فناوری‌های بالغ هستند. دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز باید در این زمینه‌ها تلاش کند و زمینه ساز رشد اقتصادی کشور باشد. 

سرپرست جدید دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: حدود ۴۷ طرح کلان ملی تعریف شده که تعداد زیادی از آنها به دانشگاه امیرکبیر واگذار شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با جمع فرهیختگان، اساتید و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر دست به دست هم دهیم و نیازهای جامعه را برطرف کنیم و به میهن اسلامی کمکی شایسته کنیم.

همچنین در این مراسم، دکتر سید احمد معتمدی، رئیس پیشین دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: خوب است که نیروهای جدید با کارها و تفکرات جدید روی کار آیند تا دانشگاه به سمت توسعه بیشتر حرکت کند. 

وی ادامه داد: در سال ۹۳ برنامه راهبردی دانشگاه با دو هدف آغاز شد. این دو هدف این بود که اولا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا سال ۱۴۰۴ در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و دوم اینکه در میان دانشگاه‌های نسل سوم قرار گیرد. 

دکتر معتمدی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل ۳ با ما که نسل ۱ و ۲ هستیم، فاصله زیادی دارند، افزود: ما در دانشگاه امیرکبیر ۶ برنامه اصلی داشتیم که شامل برنامه آموزشی، برنامه پژوهش و فناوری، برنامه بین‌الملل، برنامه دانشجویی و فرهنگی، برنامه توسعه زیرساخت‌ها و منابع و برنامه توسعه فناوری است. 

وی با بیان اینکه ما باید اصلاحات ساختاری داشته باشیم، عنوان کرد: اگر اتفاقی در بخش صنعت نمی‌افتد، دلیل این است که ساختارها، ساختارهای اساسی نیست. بنابراین برای اصلاحات ساختاری کارهایی از قبیل ایجاد معاونت بین‌الملل، ایجاد پردیس‌های تخصصی، تاسیس دفتر برنامه‌ریزی راهبردی، استقرار نظام بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد و استقرار برنامه‌ها و مقرارت را انجام دادیم.

رئیس پیشین دانشگاه صنعتی امیرکبیر راجع به جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی گفت: رتبه‌بندی جهانی دانشگاه امیرکبیر در نظام رتبه‌بندی کیواس، ۴۷۷ است و رتبه هفدهم دانشگاه‌های دنیا در ارجاعات را دارد. 

وی درباره نقش دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای صنعت و جامعه، خاطرنشان کرد: ما در این دوران با تکیه بر قراردادهای صنعتی، تعداد این قراردادها را افزایش دادیم. سال گذشته ۸۳ میلیارد جذب قرارداد داشتیم که ۶۰ درصد مربوط به قراردادهای صنعتی است. همچنین میزان ارز قرارداد صنعتی نیز ۳۴۰ میلیارد است. 

دکتر معتمدی با اشاره به برنامه‌های آموزشی دانشگاه امیرکبیر، تصریح کرد: هر دانشجوی امیرکبیر باید پس از خروج از دانشگاه علاوه بر دروس پایه، یک مهارت داشته باشد. در این راستا برنامه‌هایی از قبیل کواپ، دوره‌های آموزشی آزاد، باشگاه مهارت‌افزایی، مدرسه کسب و کار تکاپو اجرا شد که همچنان ادامه دارد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha