• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071409871
  • خبرنگار : 50037

امام جمعه اسدآباد:

میدان مقاومت نام شهید سردار حاج حسین همدانی را جهانی کرد

میدان مقاومت نام شهید سردار حاج حسین همدانی را جهانی کرد

ایسنا/همدان امام جمعه اسدآباد گفت:میدان مقاومت نام شهید سردار حاج حسین همدانی را جهانی کرد و این وعده خداست که هر کس برای خدا و مخلص خدا باشد و برای خدا حرکت کند برای خدا ایمان داشته باشد و ایمان خود را برای بازاریابی و کسب درآمد و رونق بازار مادی خود قرار ندهد خدا وی را نصرت خواهد بخشید.

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد در مراسم سالگرد حاج حسین همدانی که در مسجد جامع شهر اسدآباد همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار شد اظهار کرد:کسانی هستند که در زیر سایه ولایت و معنویت با نماز و محاسن خود طوری جلوه می‌دهند که از آن ور مانند زالو خون مردم را می‌مکند و به این مملکت ضرر و آسیب زنند در حالی که حاج حسین همدانی‌ها انسانی یک رنگ و خالص بودند و خود را برای خدا قرار دادند .

وی  خاطر نشان کرد:همه ما میراث دار خون شهدا هستیم و هر کس در هر آیین ،مذهب ،شغل و شهر و دیاری که در امنیت نفس می کشد و دارای عزت و سربلندیست، مدیون خون شهداست.

حسینی مجد اظهار کرد:همه ما شاهد امتحاناتی که برای حاج قاسم سلیمانی ها،حاج حسین همدانی ها و شهدا ،جانبازان و آزادگان پدید آمد بودیم ،آنان سربلند از امتحانات بیرون آمدند ،اینک نوبت ماست که در ادامه راه شهدا لباس رزم بپوشیم و لباس رزم ما همان ایمان ،عمل صالح،شهادت طلبی ،ولایت پذیری و شجاعت است.
وی با تاکید بر اینکه باید آماده رزم باشیم و لباس رزم ما همان ایمان ماست ، افزود:فتنه‌ها در پیش است و تا زمانی که دم از ولایت ،شجاعت و شهادت طلبی و ایمان می‌زنیم دشمنان ما نمی‌توانند  ساکت بنشینند چرا که مصلحت ،استعمارگری و دست اندازی آنان به خطر افتاده است.

حسینی مجد همچنین با اشاره به فرمایش امام صادق مبنی بر اینکه استقامت و عظمت  مومن از آهن هم بالاتر است، تصریح کرد:همه ما همواره باید مستقل باشیم و  روحیه استقامت ورزی را در خود بیش از پیش تقویت کنیم تا دشمنان همچنان ناکام مانده و به عقب رانده شوند و اگر در ادامه راه شهدا محکم باشیم قطعا خدا ما را نصرت خواهد بخشید و این وعده خداست .
وی در ادامه با بیان اینکه پیکار  و استقامت ورزیدن در راه خدا نشانه ایمان راسخ بوده و شهدا و سردار حاج قاسم سلیمانی وسردار حاج حسین همدانی ها به ایمان راسخ رسیده بودند یادآورشد:بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) چشمی که در راه خدا گریه کند و چشمی که در راه خدا نگهبانی دهد آتش جهنم بر آن وارد  نخواهد شد و حاج حسین همدانی ها ،سردار سلیمانی و شهدا عزیزانی بودند که  در راه نگهبانی دادن برای خدا هیچ گاه راحت نخوابیدند و نگهبانی در راه  خدا بنا به فرمایش پیامبر اکرم برتر از هزار شب عبادت است.
حسینی مجد اظهار کرد: آن بزرگی که برای همیشه برای ما یک مرکز از معنویت ،انرژی و روحیه باقی خواهد بود سردار حاج قاسم سلیمانی است و آن بزرگی که از نزدیک ترین و بارزترین نیرو در کنار حاج قاسم  و در پیروزی و مقاومت سوریه به شمار می رفت حاج حسین همدانی بود.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد:این عزیزان و شهدا  نمونه هایی بودند که ترسی به دل راه نداند و  با ایمان راسخ ،اعتقاد بزرگ و شجاعت عظیم و تجربه ای که از دوران دفاع مقدس داشتند وارد میدان شدند ونقش آفرینی کردند.
حسینی مجد با بیان اینکه در سال ۷۸ در کوی دانشگاه حاج حسین همدانی به عنوان فرمانده بزرگ، ریشه منافقین را کند و نقشه آنان را بر آب کرد،گفت: میدان مقاومت نام حاج حسین همدانی را جهانی کرد و این وعده الهی است که هر کس برای خدا باشد برای خدا حرکت کند خدا وی را نصرت خواهد بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha