• پنجشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071509949
  • خبرنگار : 50163

رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج:

عشق و علاقه به امام رضا (ع) بهترین عامل وحدت در ایران است

عشق و علاقه به امام رضا (ع) بهترین عامل وحدت در ایران است

ایسنا/زنجان رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج گفت: عشق و علاقه به امام رضا (ع) بهترین عامل وحدت در ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حریم رضوی مرکز ثقل ایران است، اظهار کرد: همه شیعیان و حتی برخی از اهل تسنن نیز به امام رضا (ع) عشق می‌ورزند و همه‌ ساله به زیارت حرم ایشان مشرف می‌شوند که همین عشق و علاقه به امام رضا (ع) می‌تواند بهترین عامل وحدت مسلمانان در استان و کل کشور باشد.

وی با بیان اینکه در دوران امامت امام رضا (ع)، وارد دوران جدیدی می‌شویم که در آن مسلمانان با جامعه جهانی ارتباط داشته و تفکرات انحرافی به وسیله ترجمه‌های مختلف وارد جامعه اسلامی شده است، ادامه داد: تا قبل از ایشان، دفاع از کیان اسلام بیشتر جنبه ملی داشت ولی در دوره امام رضا (ع) جنبه بین‌المللی پیدا کرده و تنها شخصیتی که می‌توانست مقابل این تفکرات الحادی بایستد، امام رضا (ع) بود.

این مسئول با بیان اینکه با مطالعه در سیره حضرت امام رضا (ع) مشاهده می‌شود که آن حضرت همه انسان‌ها را با دیده محبت، رأفت و کرامت انسانی می‌دیدند و برای ایشان مسلمان و غیرمسلمان در این جهت فرقی نمی‌کند، گفت: امام رضا (ع) بر این باور بودند که انسان‌ها بندگان خدا هستند و منشأ کمال الهی ایشان ارتباط با خداوند و دست‌یابی به فضیلت‌های انسانی و ملاک برتری افراد بر یکدیگر نه رنگ، نه نژاد، نه سرمایه و نه جایگاه اجتماعی، بلکه ارتباط با خداوند است.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: وجود مبارک امام رضا (ع) و چهره گشاده آن حضرت و متانت و مهربانی که از ایشان در تاریخ به فراوانی یاد شده است و این متانت ایشان و تکریم و مهربانی با انسان‌ها باعث شده بود که مردم بدون مشکل و واسطه، آن حضرت را پناه خود می‌دانستند و مشکلات‌شان را با امام رئوف در میان می‌گذاشتند.

رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌های زندگی امام رضا (ع) ظلم‌ستیزی است، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین درس‌های سیره رضوی، نقش بر آب‌ کردن توطئه‌های طاغوت زمانه یعنی مأمون عباسی است. هر چند امام رضا (ع) ولایت‌عهدی را بالاجبار قبول کردند ولی با درایت و تیزبینی، همه‌ نقشه‌های مأمون را نقش بر آب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha