• پنجشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071510116
  • خبرنگار : 50239

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

شهید همدانی فرمانده‌ای متواضع و مردمی بود

شهید همدانی فرمانده‌ای متواضع و مردمی بود

ایسنا/همدان فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گفت: حاج حسین همدانی علاوه بر اینکه فرمانده نظامی بود بسیار مردمی و متواضع بوده و وقت زیادی برای امور مردم صرف می‌کرد.

سردار مظاهر مجیدی در مراسم ششمین سالگرد شهید سردار حاج حسین همدانی بیان کرد: یک ماه قبل از شهادت سردار همدانی ایشان‌ با من تماس گرفت که به همدان می‌آیم و جلسه‌ای تشکیل بدهید با حضور فرمانده وقت سپاه و تعدادی از رزمندگان؛ در این جلسه سردار همدانی تاکید زیادی بر حفظ هیئت رزمندگان و مدیریت آن توسط مجموعه سپاه داشتند و مسئولیت هیئت را به من دادند.
وی ادامه داد: بنده ابتدا قبول نکردم ولی ایشان تاکید داشتند که باید وضعیت هیئت را تعیین‌ تکلیف کنم همانجا متوجه شدم نگاه سردار زمینی نیست و انجام این امور برای رهایی از قید و بندهاست و نشان می‌داد حاج حسین می‌خواهد کم کم پرواز کند. 
فرمانده سپاه‌ انصارالحسین(ع) همدان تاکید کرد: حاج حسین علاوه بر اینکه فرمانده نظامی بود بسیار مردمی و متواضع بود زمانی که به مرخصی می‌آمد شاید ۵۰ درصد وقت خود را صرف ارتباط‌گیری با آشنایان‌، دوستان و هم‌محلی‌های خود می‌کرد زیرا حاج حسین ارتباط مردمی قوی داشت ولی خیلی خود را در کارهای خیری که انجام می‌داد نمایان نمی‌کرد. 

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز عنوان کرد: این مراسم در مرحله اول متعلق به امام غریب است، سپس به هشت هزار شهید استان که فرمانده آنان حاج حسین همدانی است زیرا فرمانده بدون لشکر معنا ندارد این مراسم بازمی‌گردد به فرمانده و هشت هزار شهیدی که اینجا خفته‌اند و باید با آنان یکبار دیگر با آنان تجدید پیمان کنیم. 
سردار علی شادمانی با اشاره به اینکه راهی که در مسیر انقلاب انتخاب کردیم و نگاه ما به یکدیگر از آرمان‌هایمان نشات می‌گیرد که نگاهی قدسی است، اظهار کرد: سردار حسین همدانی فرمانده و بزرگتر ما بود و جنم فرماندهی زیادی داشت که باعث می‌شد ما و همرزمانمان به ایشان نیازمند باشیم که این توفیقاتی است که به بندگان خاص خودش عنایت می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اضافه کرد: در زمان جنگ ماووت به شدت گرفتار شرایط جوی سخت و پاتک‌های مداوم دشمن بودیم از نظر من در هشت سال دفاع مقدس روزگار سخت‌تری از آن زمان نداشتم سردار همدانی در آن زمان فرمانده قرارگاه قدس بود و به خط دائم سرکشی می‌کردند و با حضور ایشان در خط آرامش خاصی در آن شرایط سخت پیدا کردم. 
سردار شادمانی اظهار کرد: در شرایط سخت اگر فرمانده از جوهره فرماندهی و شکیبایی و آرامش برخوردار باشد نیروها و اطرافیان نیز آرام می‌شوند و در آن‌ شرایط سخت آرامش دوای هر دردی است که حاج حسین این آرامش را داشت و خصلتی بود که خداوند به ایشان عطا کردند. 
وی ادامه داد: در زمان جنگ سوریه و حضور در جبهه مقاومت یکبار هنگامی که از مسائلی دل آزرده بودند از ایشان پرسیدم دیگر کافی نیست؟ اما در واقع دلتنگ دوستان شهیدش بود و تنها جبهه اسلام برای او مهم بود و فرقی نمی‌کرد در چه جغرافیایی خدمت کند.

رشد و تکامل در شهید همدانی مشهود بود
فرزند سردار شهید همدانی بیان کرد: ایشان سال ۹۰ عازم سوریه شدند و اولین بار به ما نگفتند که کجا میروند تصور می‌کردیم ماموریتی خارج از کشور است که بعدها فهمیدیم به سوریه رفتند.
وهب همدانی ادامه داد: من هر روز در پدر رشد و تکامل در ایشان را می‌دیدم  که نسبت به قبل به بلوغ بیشتری رسیده است و این جذبه جدایی از دنیا در او مشخص بود و در ضمیر ناخودآگاه خودم این تصور را داشتم که به شهادت می‌رسند. 
فرزند سردار شهید همدانی اظهار کرد: به نظرم پدرم  برات شهادت را در فتنه ۸۸ گرفتند که شهید تهمت شدند روزهای سختی‌ را گذراندند و خالص شدند تا زمانی که به شهادت برسند. 
همدانی افزود: قبل از شهادت سردار سلیمانی همان حالتی که در روزهای آخر پدرم دیده بودم در ایشان نیز دیدم.
همرزم شهید همدانی نیز بیان کرد: حاج برجسته‌ترین بعد شخصیت شهید همدانی روحیه اخلاق مدارانه‌اش بود ویژگی اخلاق مدارانه او همه را می‌توانست دور خود جمع کند بعضی از جاها حتی خودش را کوچک می‌کرد که به هدف‌های بزرگ خود برسد همه تسلیم نگاه اخلاق مدارانه ایشان شده بودند.

قول شهید همدانی به یک جوان برای ازدواج
سردار رفیعی اضافه کرد: من احتمالا آخرین کسی بودم که سردار همدانی را قبل از شهادتش دیدم ساعت حدود ۴ و نیم عصر بود غذایی نخورده بودند و از ما غذایی خواستند در آن ساعت غذا سرد شده بود حتی قبول نکرند گرم شود یک سوم ظرف غذا را خورد ولی از همان فرصت کم هم استفاده کرد و جوانی که آنجا بود و فکر می‌کنم به شهادت نیز رسیده است گفت قول داده بودم ازدواج کنی هدیه ‌ای به تو خواهم داد من هنوز سرقولم هستم. 
وی اظهار کرد: به نقل از  سردار شهید قاسم سلیمانی "شهید همدانی بیان‌گذار طراحی‌ نیروهای دفاع مردمی در سوریه بودند که پس از اینکار پیروزی‌های که پس از دیگری نصیب ما شد به دلیل فرماندهی ایشان در سوریه بود ".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha