• پنجشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071510139
  • خبرنگار : 50239

مشاور فرمانده کل سپاه:

چهره خندان شهید همدانی، همه را دور ایشان جمع می‌کرد

چهره خندان شهید همدانی، همه را دور ایشان جمع می‌کرد

ایسنا/همدان مشاور فرمانده کل سپاه گفت: چهره خندان و اخلاق خوب شهید همدانی همه را دور ایشان جمع می‌کرد، هرگاه سردار همدانی را می‌دیدیم با آن لبخند، صمیمیت و محبت دوست داشتیم نزدیک او باشیم‌. 

سردار محمدرضا یزدی در ششمین سالگرد شهید حاج حسین همدانی ابراز کرد: اگر بخواهم از اولین‌ برخوردم با سردار همدانی بگویم به سال‌های ۶۱ و ۶۲ بازمی‌گردد، در آن سال‌ها ایشان فرمانده بود با این محبوبیت و چهره خندان و اخلاق خوبشان همه بچه ها را دور خودشان جمع می‌کرد دورادور خدمت ایشان ارادت داشتم ولی درسال‌های پایانی دفاع مقدس و پس از اینکه فرمانده سپاه تهران بزرگ شدند این رابطه تنگاتنگ‌ شد. 
وی ادامه داد: زمانی که بنده فرمانده لشکر محمدرسول‌الله(ص) تهران شدم و با توجه به اینکه نزدیک پنج سال از جا به جایی از سردار همدانی می‌گذشت در هر حوزه‌، پایگاه و... می‌رفتیم نام ایشان مطرح می‌شد و هیچ گاه ندیدم بچه‌ها از اخلاق و ارتباط خوب ایشان با بسیجیان، سربازان و کادر مثال نزنند به گونه‌ای از برخوردی که با ایشان داشتند چنان می‌گفتند که شیرینی آن برخورد احساس می‌شد و هنوز هم باقی مانده است خود ما نیز هرگاه سردار همدانی را می‌دیدیم با آن لبخند، صمیمیت و محبت دوست داشتیم نزدیک او باشیم‌. 
فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران و از همرزمان شهید همدانی اظهار کرد: حاج حسین همه خوبی‌ها این دوران را یعنی مبارزه قبل از انقلاب، مبارزه برای انقلاب، پاسداری، مبارزه با تجزیه‌طلب‌های کردستان، دفاع مقدس و جبهه مقاومت را در کارنامه خود دارد که بزرگترین ویژگی این شهید است که تمام خوبی‌ها را جمع کرده است. 

سردار ذوالقدر ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های حائز اهمیت سردار همدانی رفتار مطابق آیه  "اشداء علی الکفار و رحما بینهم" بود با همه دشمنی‌ها جنگید و در هر جبهه‌ای لازم بود حضور داشت ولی با رفقا بسیار صمیمی بود همه‌ از رفاقت و دوستی ایشان گفتند جاذبه فوق العاده‌ای برای جذب آدم‌هایی با اندیشه‌های مختلف داشت. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دستور همدانی در زمانی که فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) بودند دستور دادند تمام پاسداران باید یک مقطع تحصیلی ارتقاء یابند و درس بخوانید فراهم کردن مقدمات تحصیلات و دانشگاه شما نیز با ما خواهد بود یعنی تا این حد توجه داشتند به تحصیلات. 
سردار ذوالقدر تاکید کرد: از مهمترین شاخصه‌های سردار همدانی اهل قلم و هنر بودن ایشان است که به نوسیندگی، به سینما، تئاتر، کتاب ‌خوانی و هنر علاقه داشت و موسس بسیاری از  موسسات فعلی هنری_ادبی کشور ایشان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha