• پنجشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400071510141
  • خبرنگار : 71506

کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شکست سنگین محمدعلی گرایی مقابل قهرمان المپیک

کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شکست سنگین محمدعلی گرایی مقابل قهرمان المپیک

نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران برابر حریف عنوان دار خود از روسیه تن به شکست سنگین ۱۰ بر یک داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، محمد علی گرایی در یک چهارم نهایی مقابل رومن ولاسوف از روسیه به سختی تن به شکست داد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان در دور نخست مقابل آیک مناتسکانیان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه نیز مقابل جلا بولکوادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید اما در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی مقابل رومن ولاسوف دارنده ۲ مدال طلای المپیک و ۲ طلای جهان از روسیه با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک در همان تایم نخست شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. گرایی برای حضور در گروه بازنده ها باید منتظر صعود ولاسوف به فینال باشد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست به مصاف کریستوف بورگر از اتریش رفت و در پایان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه  نیز برابر لی از کره جنوبی در همان دقیقه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف غنی زاده از آذربایجان می رود.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام در دور نخست به مصاف سینگ هارپرت از هند رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، وی سپس با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل طارق عبدالسلام از بلغارستان به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. پشتام برای رسیدن به نیمه نهایی باید از سد رادزیک کولیو از بلاروس عبور کند.

پیش از این سجاد عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور نخست مقابل حریفی از آمریکا تن به شکست ۱۰ بر یک داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

محمدعلی حتی تو کشتی اول هم کشتی شادابی نگرفت،مث المپیک خسته و بی رمق هست،اصلا تعجب باید کرد چرا برای نروژ آوردنش، دبیر باید مثل آزاد در کشتی فرنگی هم تو بخش مربی وکوچ خانه تکانی کنه، دنیا در تمام زمینه ها داره با استفاده از علم متحول میشه، سنت برای موزه،برای خاطره بازی و تفریح و تفرج خوب هست،ورزش را هم علم ورزش برنده میکنه، دیگه بنا سنتی کار، در المپیک لندن نبوغ کشتی‌گیران بود که سه‌ طلا گرفتیم ، به زور درریو دوتا برنز اونم از کشتی گیرهای باتجربه بدست آمد، بنا و سایر پیشکسوتان را درسمت مشاور، سرپرست، مدیرفنی، ازشون استفاده کنیم، مربی بایست تحصیل کرده،باددانش روز دنیا،و برای هرکشتی درهر وزن آنالیز از ثانیه یک تا پایان سه دقیقه دوم وحتی در 30 ثانیه استراحت بایست داشت، کاری که برای حسن ،زارع،کامران،بنحو خوبی انجام شده بود،،،متاسفانه تا سنت بر جامعه بر ورزش بر تحصیل حاکم هست، نتیجه‌ش شکست هست،

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۱۹:۲۰

بهترین کشتی گیران فرنگی کار کشور و پایتخت کشتی فرنگی ایران دو شهر ایذه و اندیمشک هستند اما هیچ خبری از این عزیزان نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۱۹:۳۴

آقا دیگه بسه .بابا نمیتونه کشتی بگیره .ولش کنید برهنه دنبال زندگیش .فقط تو حاشیه است .وسط کشتی با داور صحبت میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۱۹:۵۲

کشتی برد و باخت داره،انشاالله در مسابقات آینده پیروز میشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۱۹:۵۳

کشتی فرنگی ایران باید جوانگرایی کنه...محمدعلی گرائی چندبار باید حذف بشه تا اجازه دهند یه کشتی گیر جوان جای ایشون بگیره...کلا کشتی ایران خیلی جای پیشرفت داره شاید خیلی ها بگن این دوره تو آزاد ۶ فینالیست داشتیم باید بگم فقط امریکا با ترکیب اصلی اومده بود و روسیه با ۶۰% ترکیب اصلی اومده بود و بقیه کشورها جوانگرایی کرده بودند...آقایان سردمدار مملکت اتفاقات آذربایجان سرلوحه کار بزارند و از این به بعد به جوانان و مملکت بیشتر توجه کنند و از اشتباهات گذشته درس بگیرند...کل امکانات و صنعت و پتروشیمی ها بردند تو آذربایجانات و جنوب رها کردند...!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۲۲:۳۳

محمد علی گرایی راحت بارانداز و سالتو بارانداز میشه و تو خاک هم نمیتونه بارانداز اجرا کنه. تو المپیک هم تو این زمینه ضعف داشت. اگه جایگزین براش پیدا بشه بهتره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۵ ۲۳:۵۶

بعد از خوردن حق سعید عبدولی باید هم این بلا سرتون بیاد ،،کاری ندارم که سعید حاشیه زیاد داره ولی هیچ مدعی تو کشور نداره وکسی تو این 10الی 15سال نتونسته شکستش بده،،حق خورا