• جمعه / ۱۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400071610452
  • خبرنگار : 71617

طباطبایی: برای تیم ملی احساس خطر می‌کنم/ کیفیت بازیکنان تیم ملی را نجات می‌دهد

طباطبایی: برای تیم ملی احساس خطر می‌کنم/ کیفیت بازیکنان تیم ملی را نجات می‌دهد

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید شاگردان اسکوچیچ تاکتیک خوبی برای گلزنی مقابل امارات نداشتند.

هادی طباطبایی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره پیروزی تیم ملی ایران مقابل امارات در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد:  تیم ملی ما دچار یک اتفاقی می‌شود که انگار دارد به عقب برمی‌گردد. به عبارت دیگر ما  داریم به زمان قبل از کی‌روش برمی‌گردیم. در زمان قبل کی‌روش، ما اگر مقابل یک تیم قدرتمند قرار می‌گرفتیم با انگیزه بازی می‌کردیم و در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر برعکس می‌شد. در زمان کی‌روش این مساله تغییر کرد و او با بازیکنان طوری برخورد می‌کرد در هر بازی، تمام انگیزه خود را به نمایش بگذارند اما الان باز هم تیم ملی به دوران قبل از کی‌روش برگشته است و من برای تیم ملی احساس خطر می‌کنم.

دروازه‌بان سابق تیم ملی و استقلال ادامه داد: ما در تمام خطوط بازیکنان خوب زیادی داریم و کیفیت بازیکنان تیم ملی را نجات می‌دهد. کیفیت فنی بازیکنان شرایط را برای تیم ملی عوض کرده است. موقعی که سردار آزمون پشت پنالتی ایستاد، در چهره او احساس کردم که مقداری خسته است و در نهایت هم این بازیکن پنالتی خود را خراب کرد. باید در کادر فنی شرایطی پیش بیاید که بازیکنان تیم ملی دچار این اتفاقات نشوند.

طباطبایی با انتقاد نسبت به شرایط فنی تیم ملی خاطرنشان کرد: من سرعت خوبی در روند بازی تیم ملی ندیدم. ابتکار بازی بیشتر دست تیم امارات بود و این در حالی بود که تیم ملی نفرات بهتری نسبت به تیم امارات داشته است و طبیعتا تیمی که از نفرات بهتری برخوردار باشد، باید شرایط بهتری در زمین برای خود رقم بزند.

پیشکسوت تیم فوتبال ایران افزود: در بازی دیشب، ما چند موقعیت داشتیم؟ ما فرصت زیادی برای گلزنی نداشتیم. ما در یک موقعیت و روی هوش مهدی طارمی توانستیم به گل برسیم. این نشان دهنده این است که ما تاکتیک خوبی برای گلزنی نداشتیم. آیا شرح وظایف بازیکنان در بازی‌های تیم ملی مشخص است؟ ما روی کیفیت نفرات خود داریم نتیجه می‌گیریم. اگر کیفیت تاکتیکی خوبی در تیم ملی وجود داشته باشد، ملی‌پوشان می‌توانند غوغا کنند.

طباطبایی با اشاره اینکه تیم ملی باید روی کارهای تاکتیکی تمرکز بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد:  مربی باید روی کارهای تاکتیکی کار کند و سرعت تیمی ما بالا برود و با این اتفاقات فوتبال ما زیباتر می‌شود و از ظرفیت‌های خود بیشتر استفاده خواهیم کرد. در فوتبال دنیا، تیم‌ها در ابتدا روی کیفیت فردی بازیکنان حساب باز نمی‌کنند و اولویت روی کیفیت تاکتیکی تیم است. سوال من این است آیا مسی هر وقت که توپ دستش می‌آید، دریبل می‌زند؟ قطعا چنین چیزی وجود ندارد.

او در پایان گفت: اگر نگرش به مسائل تاکتیکی و فنی تغییر کند، ما راحت می‌توانیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم. فکر می‌کنم باید روی ۲ مساله تاکتیکی کار کنیم؛ مساله اول آنالیز بازی حریف جهت پیدا کردن نقاط ضعف تیم حریف و استفاده کردن از اشتباهات حریف است و مساله بعدی کار کردن روی مهارت‌های ستاره‌ها و مهره‌های قوی تیم است که در مواقعی که بازی گره می‌خورد بتوانیم روی این بازیکنان حساب باز کنیم. باید نگرش نسبت به فوتبال تغییر کند و اگر این نگرش تغییر پیدا کند،‌ آن موقع می‌توانیم شرایط بهتری برای خود رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۲:۲۴

گویا یک بازی دیگه رو شما دیدی!! زدن ها و حاشیه سازی ها شروع شد! هیچ کدوم از حرفا با بازی نیمه دوم مطابقت نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۲:۲۸

تیم ده تا بازی رو پشت سرهم برده! با نه امتیاز صدر گروهش هست! نکنه شما بیای برا هر برا پنج امتیاز میگیری!؟ دنبال شرایط بهتر هستی یا سهم میخوای ازین سفره!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۴:۳۲

نقد عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۴:۵۸

عجب کارشناسی بی محتوایی. ایشون در حد کارشناس نیستن علیرغم اینکه ملی پوش بودن درک صحیحی از فوتبال ندارن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۵:۱۴

لطفا کارشناس های رو بیارید که فوتبال رو بلدن نه این آقا که کلا تعداد بازیهای ملیش به تعداد انگشتهای دست هم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۵:۲۵

كاملا درسته،دفاع و تكنيك تيمي خيلي ضعيف بود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۵:۲۶

موافقم ، زمان کی روش کدام بازیکن جرات داشت دربیل اضافی بزند و سرعت بازی را بگیرد . بازیکنان کلیدی هم نتایج دوره کی روش هستند. مربیان کنونی حتی جرات تعویض بموقعه و استفاده از بازیکن جوان را هم ندارند. از نظر تاکتیکی هم بسیار ضعیف و کند هستیم و با این بردهای خفیف خودمان را گول میزنیم ، بازی عربستان و ژاپن بسیار زیباتر از بازی ایران بود .

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۶:۰۵

این چه نظرات بیخودی س؟اتفاقا بهتر ازرقبل کار و نتیجه گرفتند .متاسفانه اکثر کارشناس ها به دلایل غیرمنطقی مخالف اسکوچیچ اتد در حالی که بهترین نتایج را گرفته و مهمتر از اون خیلی جنتلمن و باشخصیت هست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۷:۱۷

واقعا اینطور تیست.بهترین تیمهای دنیا هم خارج از خانه بیستر تحت فشار تیم میزبان هستند. درسته که بازیکنهای تبم واقعا خوب هستند ولی همین بازیکنها با مربی قبلی به عراق و بحربن باختند.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۱۸:۲۰

با سلام ، ضمن تشکر از نقد واظهار نظر کارشناسانه پیشسکوتان فوتبال کشور ، از خبرنگار و رسانه ایسنا هم تشکر می گردد که علیرغم برد تیم ایران بدنبال اخذ نظر کارشناسان خبره فوتبال در جهت انعکاس واقعیات رویدادهای فوتبالی تیم ملی هستند ، چرا که در خصوص فوتبال ایران و امارات و بدلیل عدم وجود تاکتیک وبرنامه تیمی کادر فنی در مقابل تیم امارات ، مردیم تا بردیم ،فلذا لازم است در جهت رفع نواقص نظرات کارشناسانه خبرگان اخذ و اطلاع رسانی گردد.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۶ ۲۰:۵۰

چى ميگى تو؟؟؟؟؟خيلى هم خوبه تيم.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۷ ۰۴:۰۸

واقعا بعضی ها حافظه ضعیفی دارند. مگه ما به همین عراق زمان کی روش نباخیم یا به بحرین بارها نباختیم یا حتی به لبنان. کدوم مربی تونسته ۲ روزه تیم ملی ایران رو جوری اماده کنه که در مقابل این تیمها یک سر و گردن بهتر باشن. چرا اینقدر این بازیکنان سابق تخیلی حرف میزنن؟ مثل شاهرخی مثل طباطبایی. وای از این بی انصافی در قصاوت. خجالت بکشید لطفا.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۰۵:۱۰

حق با ای طباطبایی ست. تیم ملی انگاری هیچ برنامه ای در زمین ندارد و الله بختکی بازی می کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۱

بچه‌های‌لژیونر‌تیم‌ملی‌دو‌روز‌کنارتیم‌ بودندواین علت‌ناهماهنگی‌وسرعت‌پایین بود‌دربازی‌باکره قطعا‌بهتر‌خواهیم‌شد ژاپن‌هم‌به‌خاطر‌همین‌مورد‌به‌عربستان‌ باخت‌‌بنابراین‌منفی‌بافی‌بیخود‌نکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۲:۴۰

متاسفانه عده ای نشردهنده دراین صفحه اندیشه ای دارند که فاصله آن ازنوک دماغش بیشترنیست،مثل آن فردی که به تعداد بازی ملی طباطبایی اشاره کرد،که آن آمارهم غلط بود،لذا این کارشناس دلسوزهدفش ارتقاء تیم ملی است،ونیازی به وروددرکادرفنی ندارد،پس بهتردیدگاه را تحلیل کنیم بعدنظربدهیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۵:۲۱

گل پسر جان. تیم تو استانه حذف از مقدماتی جام جهانی رو اورد اینحا. اگه کیروش اینکار کرده بود می‌گفتین کار بلد. بسه با نگاه رنگی به تیم ملی نگاه کردن. تو اگه کاربلدی یه تیم بهت میدادن جهت مربیگری. این رفتارا برا دیده شدن دیگه کلیشه ای شده . مسیرو عوض کن دادا

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۳:۰۱

تنها بدی اسکوچیچ دیر تعویض کردنش است