• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400071710778
  • خبرنگار : 71588

راهپیمایی در کرانه باختری در همبستگی با اسرای فلسطینی

راهپیمایی در کرانه باختری در همبستگی با اسرای فلسطینی

صدها تن از شهروندان فلسطینی برای اعلام همبستگی با اسیرانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در جنوب کرانه باختری دست به اعتصاب غذا زده‌اند، راهپیمایی‌ برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدها تن از شهروندان فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در مسجد "الحسین" در شهر "الخلیل" برای اعلام همبستگی با اسیرانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در جنوب کرانه باختری دست به اعتصاب غذا زده‌اند، راهپیمایی‌ کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچم‌های فلسطینی برافراشتند و شعارهایی را برای اعلام همبستگی با اسرا سردادند و خواستار آزادی آنها شدند.

در همین راستا، عماد ابو هواش، برادر هشام ابو هواش، اسیر فلسطینی خاطرنشان کرد، وضعیت اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به صورت چشمگیری بدتر شده  و آنها وزن زیادی از دست داده‌اند و از دردهای شدیدی رنج می‌برند.

ابو هواش خواستار اتخاذ اقدامی فوری برای آزادی اسراء شد.

پس از این راهپیمایی، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر در منطقه "باب الزاویه" در مرکز "الخلیل" رخ داد.

جوانان فلسطینی اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها و پرتاب سنگ به سمت نیروهای رژیم اشغالگر کردند.

سربازان رژیم صهیونیستی هم به سمت معترضان فلسطینی گلوله مشقی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند و چندین تن از آنها به خاطر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

اعتصاب غذای شش اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت ادارای آنها ادامه دارد؛ کاید الفسفوس، ۸۶ روز، مقداد القواسمه، ۷۹ روز، علاء الاعرج، ۶۲ روز، هشام ابو هواش ۵۳ روز، رایق بشارات ۴۸ روز و شادی ابوعکر، ۴۵ روز است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۴۶۵۰ تن رسیده که از میان آنها ۵۵۰ تن بیمار هستند و ۱۰ تن از آنها مبتلا به سرطان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha