• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071711028
  • منبع : نمایندگی همدان

تخریب باغی در همدان به بهانه ساخت مدرسه غیرانتفاعی

تخریب باغی در همدان به بهانه ساخت مدرسه غیرانتفاعی

ایسنا/همدان یک فعال محیط زیست از تخریب یکی از باغات همدان به بهانه ساخت مدرسه غیرانتفاعی در منطقه مزدقینه همدان خبر داد.

حسین زندی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون مسئله ساخت یک مدرسه غیرانتفاعی در یک باغ، اظهار کرد: یک مدرسه غیرانتفاعی در زمینی که کاربری باغی دارد در حال ساخت بود که پلیس ساختمان به مسئله ورود و پیچ و مهره‌های آن را باز کرده است.

زندی تصریح کرد: شخصی که مجوز ساخت مدرسه غیرانتفاعی می‌گیرد یعنی تمکن مالی، تخصص و فضا دارد و می‌خواهد از این کار برای خود، کسب درآمد کند بنابراین کسی وظیفه ندارد فضای رایگان در اختیار آن قرار دارد.

وی ادامه داد: چون این منطقه کمتر توسعه یافته است می‌توانند برخی ادارات فضاهایی را در اختیار آن قرار دهند اما حق ندارند فضای باغ را برای ساخت مدرسه تخریب کنند.

این فعال محیط زیست، مطرح کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود بیان کردند که حتی برای حوزه علمیه هم نباید باغات را تخریب کرد اما برخی اعضای شورای شهر با این افراد برای تخریب باغ و ساخت مدرسه، همدلی کردند.

زندی ادامه داد: آیا اعضای شورای شهر به همه شهروندان اجازه این کار را می‌دهند؟ قرار نیست به بهانه‌های مختلف باغ‌ها را تخریب کنند. چرا باید یک نهاد به خود اجازه چنین کاری را بدهد. این همه ساختمان مازاد در شهر وجود دارد و می‌توانستند یکی از آن‌ها را در اختیار این گروه، قرار دهند.

وی با اشاره به ورود پلیس ساختمان به این موضوع، توضیح داد: پلیس ساختمان فقط پیچ و مهره‌ها را باز کرده و شخصی را در آن مکان قرار داده تا ساخت‌و سازی صورت نگیرد در صورتی‌که اگر خانه یک فرد بود، با لودر تخریب می‌کردند. ما می‌خواهیم عدالت برقرار شود و به عنوان فعال محیط محیط زیست، مخالف تخریب بدون مجوز باغ‌ها با هر عنوانی هستیم.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس شنیده‌هایی که از ساکنان منطقه داشتم، مالک این باغ به این افراد گفته که ساخت‌و ساز را انجام دهند و ۱۰ سال از این مدرسه استفاده کنند و پس از آن ملک را تخلیه کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha