• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400071711288
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۷ مهر

هشدار به بانک‌ها/پایان یک فرار/سوریه؛ مقصد سفر جدید

هشدار به بانک‌ها/پایان یک فرار/سوریه؛ مقصد سفر جدید

درگذشت بنی صدر/ سفر امیرعبداللهیان به سوریه/ هشدار رئیسی به بانک ها و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت سیدابوالحسن بنی صدر،  نخستین رئیس‌جمهوری تاریخ ایران در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

گفته می شود بنی‌صدر پس از یک دوره طولانی بیماری در بیمارستان سالپتریه پاریس در ۸۸ سالگی درگذشت. نزدیکان وی تا کنون علت مرگ و بیماری او را اعلام نکرده‌اند.

شایعه مرگ سیدابوالحسن بنی صدر برای اولین بار در دی ۱۳۹۹ در شبکه های اجتماعی نشر یافت و مدتی بعد توسط خبرگزاری های خارجی تکذیب شد، اما دومین خبر مرگ، حقیقت داشت. خانواده بنی صدر خود، خبر مرگ پدر را بر روی سایت شخصی او گذاشتند. آنان بدون اشاره به علت، محل مرگ را بیمارستان سالپتریهِ پاریس اعلام کردند.

 در واکنش به درگذشت بنی صدر معاون پارلمانی رییس جمهور در توییتی نوشت: ‏بنی صدر ۴۰ سال بیشتر از ‎رجایی در این دنیا عمر کرد اما شهید رجایی به عنوان خادم ملت جاودانه شد و ‎بنی‌صدر مغرور و جاه طلب که شریک جرمِ منافقینِ تروریست در قتلِ شهدایی چون بهشتی و رجایی، و نیز جنایات صدام و ‎خیانت به ایران شد، رسوای دو عالم گشت.

توضیحات سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان درباره روند بررسی گفت‌وگوهای هسته‌ای قبلی در دولت جدید ایران در گفت وگو با شبکه فرانس ٢٤ هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

خطیب زاده در بخشی از این گفت و گو در پاسخ به این سوال که "آیا شرط شما برای حضور بر سر میز مذاکره برداشته شدن تمام تحریم‌های مورد اشاره است؟" گفت: صحبت از پیش شرط در این زمینه نیست. در واقع ایران و گروه ۱+۴ همگی اعضای برجام هستند و این آمریکاست که می‌خواهد به اتاق مذاکرات بازگردد پس نیازمند کلید ورود می‌باشد. این کلید همان توانایی پاسخگویی این کشور به درخواست کشورهای ۱+۴ و ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان هم  در ادامه سفر منطقه ای خود صبح امروز، بیروت را به مقصد دمشق ترک کرد.

حسین امیر عبداللهیان که پیش از این به روسیه و لبنان سفر کرده و با مقامات این دوکشور دیدار و رایزنی کرده بود، در فرودگاه دمشق مورد استقبال فیصل مقداد، همتای سوری و مقامات سفارت کشورمان در سوریه قرار گرفت.

وی در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به سوریه گفت : در ادامه سفر به مسکو و بیروت ، امروز در دمشق برای تکمیل مشورت‌هایمان با آقای بشار اسد و مقامات سوریه دیدار و رایزنی می‌کنیم.  سوریه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و در این مسیر ایران همچون دوران جنگ با تروریست‌ها با قدرت در کنار دمشق خواهد ایستاد.

امیر عبداللهیان در اولین برنامه خود پس از ورود به دمشق با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و رایزنی کرد. این دومین سفر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه ایران به سوریه است.

رئیس جمهور  هم در جریان ششمن سفر استانی خود در در جلسه شورای اداری استان بوشهر  به بانک ها هشدار داد که حق ندارند برای مطالبه طلب خود یک واحد تولیدی را تعطیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به گسترش واکسیناسیون در جامعه و تاثیر آن بر بهبود شرایط از نظر کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان گفت: طبق جدول رنگ‌بندی شهرها و با توجه به بهبود شرایط با گسترش واکسیناسیون، حضور کارکنان در ادارات به صورت کامل و در ساعت مقرر ضروری و لازم است.

بررسی اهداف پیدا و پنهان اسرائیل، ترکیه و آذربایجان در مرزهای ایران در تحیلی از حسین کنعانی مقدم پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

این  کارشناس مسائل منطقه معتقد است که تغییر نقشه ژئوپلیتیک شمال غرب ایران در دستور کار ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی است و تلاش می کنند تا ایران را در یک محاصره قرارداده و راه های ارتباطی اش با اروپا را ببندند و به دنبال نزدیک شدن به خزر و محاصره ایران هستند.

بررسی روابط دو جانبه ایران و ترکیه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه سوریه، افغانستان، قفقاز و یمن هم  از موضوعات نشست و رایزنی علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با سدات اونال، همتای ترکیه‌ای اش در سفر به آنکارا بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha