• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071711329
  • خبرنگار : 71516

نعیم قاسم: نقش آمریکا در فلج شدن اقتصاد لبنان کاملا ثابت شده است

نعیم قاسم: نقش آمریکا در فلج شدن اقتصاد لبنان کاملا ثابت شده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که نقش آمریکا در فلج شدن اقتصاد لبنان کاملا ثابت شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نقش آمریکا در فلج شدن اقتصاد لبنان با سند و مدرک قطعی ثابت شده است و دیگر این مسئله بر کسی پوشیده نیست. همان‌هایی که تحریم‌ها را اعمال کردند نظام بانکی را به شکست کشاندند، تعامل با کشورهای زیادی را منع و قانون سزار را در سوریه تصویب کردند و مانع تعامل و همکاری اقتصادی با همسایه طبیعی لبنان شدند. آن‌ها از طریق برخی گروه‌ها که اموال زیادی را برای خرابی کشور دریافت می‌کنند، در لبنان مداخله می‌کنند. تمام این مسائل به خرابی و ویرانی منجر شد. آن‌ها به دلیل فشارهایشان کشور را به اینجا رساندند که حدود ۸۰ درصد جامعه لبنان زیر خط فقر هستند.

وی گفت: مهم‌ترین عوامل وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی لبنان آمریکا و فساد هستند. فساد از حمایت آمریکا از رهبران فاسد تغذیه می‌کند. منتظر باشید تا در انتخابات پارلمانی ببینید که آمریکا از برخی گروه‌های فاسد حمایت می‌کند اما تلاش می‌کنند تا دیگران را دشنام بدهند تا خودشان را تبرئه کنند.

نعیم قاسم تأکید کرد: ما امروز می‌بینیم که دولت آمریکا توانایی ندارد و اشتباهات زیادی کرده است. اکنون بعد از ۲۰ سال از افغانستان خارج می‌شود و برای خروج از سوریه و عراق نیز آماده می‌شود چراکه می‌بیند تمام طرح‌هایش شکست خورده است. روش خود در لبنان را نیز تغییر داده است. به جای فشار برای مقابله با حزب الله اکنون می‌خواهد فشار را کاهش دهد. اکنون برای آن‌هایی که آمریکا را الگو می‌دانند زمان آن رسیده که بفهمند آن‌ها کودن‌ها و کسانی را دارند که نمی‌توانند درست برنامه ریزی کنند و زمانی که با ظلم برنامه‌ریزی می‌کنند ظلم از بین می‌رود زمانی که اراده تغییر وجود داشته باشند. همانطور که در لبنان این کار را کردیم. مقاومت و تمام مردم لبنان گفتند: نه به آمریکا و طرح‌هایش. برای همین مجبور شد روش خود را تغییر بدهد.

وی درباره رأی دادن افراد مقیم خارج کشور گفت: ما این مسئله را با دقت بررسی کرده‌ایم و با اینکه فرصت برای تبلیغات انتخاباتی در خارج به دلیل قرار داشتن حزب الله در لیست تروریسم در برخی کشورها وجود ندارد و سخت است با رأی دهندگان ارتباط برقرار کنیم یا نامزدهایمان به آنجا بروند برای همین می‌خواهیم افراد مقیم خارج حتما در انتخابات شرکت کنند. ما این مسئله را حل می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد.

نعیم قاسم درباره گزارش روزنامه سوئیسی که اعلام کرده بود صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۶ گزارشی را درباره نشانه‌های فروپاشی مالی لبنان منتشر کرده و بنا به درخواست رئیس بانک مرکزی لبنان ۱۴ صفحه آن حذف شده است، گفت: ما براساس گفته یک روزنامه تصمیم نمی‌گیریم بلکه می‌گوییم که دولت لبنان مسئول این است که حقیقت را آشکار کند و اینکه آیا این گزارش در سال ۲۰۱۶ موجود است؟  آیا رئیس بانک مرکزی لبنان برای مخفی کردن برخی جزئیات مداخله کرده است؟ اگر روشن شود که چنین مسائلی درست است باید محاکمه صورت گیرد. باید تحقیقات جنایی انجام شود چراکه آنچه اتفاق افتاده آسیب رساندن به کل لبنان و تمام مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha