• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400071711512
  • خبرنگار : 50175

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

راه‌ حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا است

راه‌ حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا است

ایسنا/لرستان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از راه‌های حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا است.

اصغر نوراله‌زاده در جلسه جمع‌بندی سفر به بروجرد که امروز ۱۷ مهرماه در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش را خواهیم کرد تا جایی که امکان داشته باشد، مشکلات کسب‌وکار را در شهرستان مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: پنج روستا به‌عنوان پایلوت به‌عنوان هر روستا یک محصول انتخاب و کار ثبت آن‌ها انجام شود امید می‌رود با اجرای این طرح از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده و کسب‌وکارهای در مناطق روستایی ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری در روستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به‌منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر و گسترش مزیت‌های روستا است.

نوراله زاده اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح هر روستا ـ یک محصول در تلاش است اشتغال‌زایی را به روستاها برده و بر بیکاری در روستاها غلبه و خانوارها را از خدمات صندوق بهره‌مند کند.

وی پرداخت تسهیلات صندوق را موجب حفظ اشتغال روستانشینان و رونق کسب‌وکارهای محلی و روستایی دانست و افزود: پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال علاوه بر آنکه تحولی در بخش توسعه اشتغال به وجود آورد، به جلوگیری از رشد مهاجرت‌ها و ترغیب و ماندگاری بیشتر روستاییان منجر شد و افراد بسیاری به‌واسطه اجرای طرح‌های اشتغال از شهرها به روستاها بازگشتند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: برای گردشگری اعتبار مورد نیاز وجود دارد و می‌توان کار انجام داد و دستگاه‌های مربوطه طرح‌ها را جمع‌آوری تا حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارها در این حوزه انجام شود.

نوراله زاده ادامه داد: اعتبار لازم برای ایجاد طرح‌های گردشگری در روستا وجود دارد و انتظار می‌رود این پروژه‌ها علاوه بر رونق کسب‌وکار در مناطق روستایی مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود.

وی عنوان کرد: کارگاه‌های میوه خشک‌کنی و سبزی پاک‌کنی که در روستاها ایجاد شده اعتبارات و تسهیلات لازم را دریافت خواهند کرد و اگر در قالب روستایی امکان‌پذیر نبود از طریق وزارت کار از اعتبارات ملی تخصیص داده می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از طرح‌های گیاهان دارویی منعقدشده و اکنون مجری طرح کمک به پروژه‌های گیاهان دارویی در کشور هستیم.

نوراله زاده هدف از امضای این تفاهم‌نامه را حمایت مالی صندوق در زمینه ساماندهی کشت، فرآوری، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برشمرد.

وی تصریح کرد: بخش صنعت نیز چون دارای مقیاس بزرگی است و نیاز به بررسی بیشتری دارد طرح‌های صنعتی آن باید تفکیک شود آن‌هایی که سرمایه در گردش می‌خواهد مشخص شده که با یک بانک به‌صورت مشارکتی انجام شود آن‌هایی که تجهیزات و سرمایه در گردش با هم نیاز دارند مشخص شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید در ادامه اجرای اهداف خود در اجرای روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول تلاش می‌کند پایه‌های اشتغال روستایی را مستحکم‌تر کرده و با رفع موانع و پشتیبانی‌های لازم تولید و اشتغال در روستاها جهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

نوراله زاده اضافه کرد: استان‌های نزدیک به مرز می‌توانند با ایجاد اشتغال و تولید محصولات با کیفیت ارزآوری مناسبی در این دوران جنگ اقتصادی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha