• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400071811729
  • منبع : نمایندگی قزوین

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قزوین:

استاندار جدید باید ظرفیت‌های اقتصادی قزوین را به جریان بیندازد

استاندار جدید باید ظرفیت‌های اقتصادی قزوین را به جریان بیندازد

ایسنا/قزوین دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های لازم برای استاندار قزوین گفت: اولویت اول استان قزوین اقتصاد است و استاندار باید بتواند ظرفیت اقتصادی استان را به جریان بیندازد، طرح اشتغال، کسب‌وکار، راه‌اندازی صنایع و فعال شدن بخش کشاورزی موجب ارتقای شاخص‌ها اقتصادی می‌شود که امروز اولویت اول استان قزوین است.

رضا سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخاب استاندار قزوین اظهار کرد: استاندار در هر استانی باید دارای ویژگی‌های عمومی و اختصاصی باشد، ویژگی‌های عمومی که اهمیت بالایی دارند شامل تدین، پاکدستی، انقلابی‌گری، داشتن روحیه جهادی، توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی، توجه به منویات رهبری و داشتن اخلاق اسلامی است.

وی افزود: علاوه بر این‌ها در زمینه ویژگی‌های اختصاصی در شرایط مساوی جوان و بومی بودن می‌تواند از ویژگی‌های استاندار خوب باشد، جوان بودن، پویایی، سرزندگی و بالندگی می‌تواند مؤثر باشد و بومی بودن باعث می‌شود مسائل زودتر به نتیجه برسد.

این مسئول اظهار کرد: فرد بومی با توجه به شناخت از ظرفیت‌ها، نارسایی‌ها و مشکلاتی که در استان وجود دارد می‌تواند با برآورد بهتر و سریع‌تر مسائل را دنبال کند، توانایی شخص نیز دارای اهمیت است چراکه استاندار بالاترین مقام اجرایی استان محسوب می‌شود و باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارای ایده و توانمندی باشد، همچنین باید ظرفیت لازم برای انسجام‌بخشی به مجموعه توانمندی‌های استان را داشته باشد.

وی تأکید کرد: داشتن کارنامه خوب در سوابق قبلی نیز بسیار حائز اهمیت است، سکاندار استان باید کارنامه قابل قبول داشته باشد؛ داشتن برنامه هم ضروری است، هرکسی که برنامه کارآمد و علمی‌تر داشته باشد و برنامه‌هایش توسط متخصصان ملی تأیید شود، می‌تواند استاندار خوبی برای قزوین باشد.

سبحانی‌فر یادآور شد: مدیری که در سطح استاندار ایفای نقش می‌کند اگر دارای برنامه نباشد ضعف عمده‌ای دارد، استاندار در زمینه اقتصادی باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت داشته و برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه برنامه‌ریزی کرده باشد، همچنین داشتن برنامه در عرصه اجتماعی و سیاسی اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در شرایط امروز اولویت با افراد بومی است و بومی بودن استاندار یک مزیت محسوب می‌شود، اما به معنای این نیست که اگر شخصی غیربومی که در شاخص‌های مختلف نمره بالاتری دارد، صرفاً به خاطر بومی نبودن نپذیریم، استاندار باید کارکرد لازم را داشته باشد در این میان بومی بودن مزیت حساب می‌شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: جوان بودن نیز مزیت نسبی است، امروز کارآمدی نیاز جدی مردم، نظام و جامعه و اولویت اصلی است؛ استانداری منصب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و استاندار باید در همه این زمینه‌ها توانمندی لازم و برنامه داشته باشد، این امر به معنای تخصص نیست بلکه گزینه انتخابی باید به‌صورت عمومی یک دانش نسبی از  این موضوعات داشته باشد، اولویت اول ما اقتصاد است و استاندار باید بتواند ظرفیت اقتصادی استان را به جریان بیندازد، طرح اشتغال، کسب‌وکار، راه‌اندازی صنایع و فعال شدن بخش کشاورزی موجب ارتقای شاخص‌ها اقتصادی می‌شود که امروز اولویت اول استان است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ما به کار مضاعف نیاز داریم، اقدامات جهادی به این معنا است که همه ظرفیت‌ها را به کار ببندیم و روحیه خستگی‌ناپذیر داشته باشیم و راه‌های میان‌بر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنیم، اگر بخواهیم به‌صورت متعارف اداری و آهسته و در ساعت مشخص کاری کنیم موفق نمی‌شویم، امروز مدیران باید روحیه جهادی داشته باشند و شبانه‌روزی کار کنند.

سبحانی‌فر یادآور شد: منتظر هستیم که استاندار خوب و در تراز مردم و استان قزوین که ظرفیت بالایی دارد، انتخاب شود؛ استاندار باید از ظرفیت جوانان توانمند داخل استان استفاده کند و از به‌کارگیری نیروهایی غیربومی که مشابه آن در استان وجود دارد خودداری کند تا مردم نیز همراهی کنند و استاندار بتواند موفق عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha