• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400071811955
  • خبرنگار : 30054

مشکل کار نکردن تاچ آیفون

مشکل کار نکردن تاچ آیفون

تاچ آیفون قطعه سخت افزاری است که به صورت یک لایه حساس روی ال سی دی آن نصب می‌شود و وظیفه شناسایی نقاطی را بر عهده دارد که کاربر با انگشت نسبت به لمس آن ها اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موبایل کمک، به بیان دیگر زمانی که با قرار دادن انگشت خود روی آیتم و آیکون‌های صفحه نمایش یکی از آن ها را انتخاب می‌کنید، تشخیص محل دقیق قرارگیری انگشت شما توسط تاچ که به آن دیجیتایزر (Digitizer) هم گفته می‌شود انجام خواهد شد. متاسفانه مشکل کار نکردن تاچ آیفونیکی از مشکلات رایج این گوشی هاست که کاربران زیادی با آن رو به رو می‌شوند. اما سوال اینجاست که دلیل بروز این مشکل چیست؟

عموما بروز مشکل در عملکرد تاچ آیفون ها ناشی از وارد شدن ضربه یا فشار به آن هاست. به عنوان مثال دیده شده که قرار گرفتن یک جسم سنگین بر روی صفحه نمایش گوشی منجر شده که تاچ آن از کار بیفتد یا افتادن موبایلاز دست کاربر و برخورد آن به زمین در خیلی از مواقع منجر به سوختن و از کار افتادن تاچ می‌شود. در برخی مواقع هم دیده شده که آب خوردگی

بدین منظور می‌توانید از لوازم جانبی که به طور اختصاصی برای محافظت از آیفون ها طراحی و تولید شده‌اند هم استفاده کنید. به عنوان مثال گاردهای موبایل که برای محافظت از گوشی ارائه شده‌اند یا گلس محافظ ال سی دی می‌توانند در برخی مواقع مثل یک ناجی عمل کنند و گوشی شما را نجات دهند. این ابزارها در مواقع خاص مثل زمانی که گوشی از دستتان افتاده و به زمین برخورد کرده می‌توانند بخش قابل ملاحظه‌ای از نیروی ضربه‌ای وارد بر دستگاه را جذب و خنثی نمایند. بنابراین برای محافظ و جلوگیری از بروز مشکل در عملکرد تاچ گوشی می‌توانید از این ابزارها و لوازم هم استفاده کنید.

آیا امکان تعویض مستقل تاچ آیفون وجود دارد؟

در گذشته وقتی تاچ گوشی موبایل خراب می‌شد و نیاز به تعویض داشت، می‌توانستیم این قطعه را به طور مستقل تعویض کنیم. در این پروسه هیچ نیازی به تعویض ال سی دی وجود نداشت و فقط تاچ گوشی تعویض می‌شد. به بیان دیگر در گذشته طراحی صفحه نمایش گوشی های موبایل به گونه‌ای بود که تاچ و ال سی دی آن ها از هم مستقل بودند و یک بستر یکپارچه را تشکیل نمی‌دادند. اما متاسفانه یا خوشبختانه گوشی های جدید و مدرن تری اینطور نیستند و تاچ و ال سی دی آن ها به عنوان یک مجموعه کاملا یکپارچه ایفای نقش می‌کند. بنابراین این امکان وجود ندارد که شما تاچ گوشی را تعویض کنید اما LCD آن را تعویض ننمایید!

روش طراحی قبلی که بکار می‌رفت و حالت مستقل تاچ و ال سی دی را ارائه می‌کرد منجر می‌شد که هزینه تعمیرات کاهش یابد. چون در این روش تاچ و ال سی دی دو قطعه مجزا بودند و هر یک قیمت مشخصی داشتند. اما روش طراحی مدرن منجر به افزایش هزینه تعمیرات می‌شود. چون در این روش هیچ راهی برای تعویض مستقل تاچ یا ال سی دی وجود ندارد و این دو باید به طور یکپارچه و تحت یک مجموعه تعویض گردند. پس اگر تاچ گوشی آیفون شما بسوزد اما LCD آن بدون مشکل کار کند، نمی‌توانید صرفا با تعویض تاچ و نگه داشتن همان ال سی دی تعمیر را انجام دهید و باید تعمیر تاچ موبایل آیفون شما با تعویض کامل ال سی دی انجام گیرد.

تفاوت تعمیر تاچ موبایل آیفون و تعویض ال سی دی

همانطور که می‌دانید و بارها در مقاله های مختلف هم به آن اشاره کردیم تعویض ال سی دی آیفون ها یکی از رایج ترین تعمیراتی است که در این محصولات انجام می‌شود. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که تفاوت تعمیر تاچ با تعویض ال سی دی چیست؟ اگر توضیحات بخش قبل را مطالعه کرده باشید، احتمالا حالا می‌توانید شخصا پاسخ این سوال را ارائه کنید. تعویض ال سی دی و تعمیر تاچ در iPhone شاید از نظر ماهیت و نوع خرابی که در دستگاه به وجود آمده است متفاوت باشند اما رویکردی که در آن ها بکار می‌رود کاملا مشابه و یکسان خواهد بود و در هر دو روش کل مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی تعویض می‌شوند. بنابراین این دو روش تعمیر در عمل تفاوتی باهم ندارند اما نحوه نمایان شدن مشکل در هر یک از دو حالات نام برده شده متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال تصور کنید گوشی آیفون شما از دستتان افتاده و ال سی دی آن شکسته است. باید به فکر تعمیر ال سی دی خود باشید. اگر شکستگی روی صفحه نمایش گوشی به گونه‌ای باشد که تاچ و ال سی دی آن علیرغم این شکستگی ها به درستی کار کنند، می‌توان مشکل را با تعویض گلس LCD برطرف کرد. اما اگر ال سی دی گوشی از کار بیفتد و هیچ تصویری را نشان ندهد، ملزم به تعویض کامل تاچ ال سی دی خواهید شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha