• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071811982
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/انتظارات هنرمندان از مدیریت شهری مشهد/۳/

یک مستندساز: قرارگاه فرهنگی هنری در مشهد تشکیل شود

یک مستندساز: قرارگاه فرهنگی هنری در مشهد تشکیل شود
عکس تزئینی است.

ایسنا/خراسان رضوی یک نویسنده و فیلم‌ساز مشهدی با اشاره به اینکه حمایتی از هنرمندان مشهدی از سوی مدیریت شهری مشهد صورت نمی‌گیرد، خواستار ایجاد یک قرارگاه هنری و فرهنگی در مشهد با حضور تمام نهادهای فرهنگی و هنری شد.

محمدمهدی خالقی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با حمایت‌ها و فعالیت‌هایی که از سوی مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های فرهنگی و هنری صورت گرفته اظهار کرد: پیشنهادی که دارم، این است که یک قرارگاه و شورای هنری و فرهنگی، مرکب از مجموعه این نهادهای فرهنگی و هنری در شهر شکل بگیرد و هر نهاد و سازمانی سهم خود در این شورا ایفا کند تا شاید پیشرفت‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر در شهر مشهد صورت بگیرد؛ در غیر این صورت همچنان وضعیت نامساعد حوزه فرهنگی و هنری در شهر مشهد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: قطعا در فضای شهری افرادی خلاق با انگیزه‌های جهادی هستند که باعث شده‌اند فضای فرهنگی خوبی در مشهد به وجود آید که این تلاش‌ها قابل تقدیر است. برای مثال با راه‌اندازی برخی انتشاراتی ها در مشهد وضعیت فضای نگارش در حوزه‌هایی همچون تاریخ شفاهی و انقلاب اسلامی تغییر کرده و شرایط بهتری بر این حوزه حاکم شده است. با این حال معمولا پشت این تلاش‌ها یک فرد حضور دارد و این فرایندها روندی ساختارمند ندارد.

خالقی با اشاره به این‌که حمایتی از هنرمندان مشهدی از سوی مدیریت شهری مشهد صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: سال‌های بسیاری است که من در حوزه فیلم‌سازی و نویسندگی فعالیت می‌کنم اما این فعالیت‌ها به ندرت در مشهد بوده است زیرا متأسفانه در این شهر فهم و درک درستی از هنر، به خصوص سینما، وجود ندارد و  با ادامه این شرایط حمایت و اراده‌ای هم وجود نخواهد داشت. من بیشتر در فضای ملی کار می‌کنم و خیلی در جریان اتفاقاتی که در مشهد رخ می‌دهد، نیستم. 

این فیلم‌ساز مشهدی ادامه داد: البته تلاش‌هایی در شهرداری به عنوان یک نهاد متولی شهری در دوره‌های گذشته صورت گرفت و مجموعه فرهنگی و هنری «خانه هنرمندان» و «خانه فیلم» در این شهر تشکیل شد که برای پیشرفت و حمایت از فضای هنری شهر بسیار مفید بود اما متاسفانه شهرداری و شورای شهر در دوره گذشته تمام آن ساختار را تعطیل کردند و هیچ چیزی از آن باقی نماند.

خالقی در رابطه با انتظاراتی که به عنوان یک هنرمند از مدیریت شهری مشهد دارد، بیان کرد: به نظر من باید مدیریت شهری صادقانه تکلیف خود را با هنرمندان مشخص کند که این نهادها و سازمان‌های فرهنگی هنری شهر مشهد، هنر را به عنوان ابزاری برای پیشبرد امور و مبارزه با تهاجم فرهنگی به رسمیت می‌شناسند یا همچنان اهمیتی برای این حوزه قائل نیستند. اگر هنر و رسانه را قبول دارند، باید سهم خود را در این زمینه ایفا کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha