• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071812001
  • خبرنگار : 71588

نشست الکاظمی با فرماندهان امنیتی عراق درباره انتخابات/اتحادیه اروپا: آمادگی‌ها بسیار خوب بود

نشست الکاظمی با فرماندهان امنیتی عراق درباره انتخابات/اتحادیه اروپا: آمادگی‌ها بسیار خوب بود

نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) با هدف برگزاری نشستی با فرماندهان امنیتی از فرماندهی عملیات مشترک بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر رسانه‌ای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکاظمی به منظور برگزاری نشستی با فرماندهان امنیتی و رایزنی با آنها در خصوص وضعیت امنیتی ویژه فرایند رأی گیری، وارد فرماندهی عملیات مشترک شد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، نخست وزیر عراق روند اقدامات امنیتی انتخاباتی در بغداد و سایر استان‌ها را دنبال کرده و بر پایبندی به تمامی دستورالعمل‌های صادر شده، تاکید دارد.

از سوی دیگر، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد، نیروهای امنیتی به تأمین امنیت مراکز انتخاباتی در تمامی استان‌های عراق ادامه می‌دهند.

وی در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد، رفت و آمد شهروندان عادی است و هیچگونه ممنوعیت ترددی وجود ندارد.

یحیی رسول همچنین تصریح کرد، مصطفی الکاظمی دستور داده است که نیروهای مسلح در حین حفاظت از مراکز رأی‌گیری، «بی‌طرف» باشند.

وی در ادامه گفت، نیروهای امنیتی عراق مسئول تامین امنیت در تمامی استان‌ها، مراکز اخذ رأی و حفاظت از رأی‌دهندگان هستند و نیروهای عراقی به هر حمله و تعدی علیه انتخابات با قدرت پاسخ خواهند داد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنین اظهار داشت، بین سرویس امنیتی و کمیساریای عالی انتخابات هماهنگی بالایی وجود دارد.

در همین رابطه، انور عباس، مدیر رسانه‌ای پلیس فدرال عراق در کنفرانسی مطبوعاتی عنوان داشت: هیچگونه نقض‌ امنیتی ثبت نشده است.

وی ادامه داد، روند رأی گیری بدون هیچ مشکلی پیش می‌رود.

عباس از شهروندان عراقی خواست مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند.

در همین راستا، عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق تاکید کرد، طرح امنیتی شامل تمامی چالش‌های مستقیم و غیرمستقیم در مراکز انتخاباتی است و با مشارکت تمامی نیروهای امنیتی اجرا می‌شود.

الغانمی گفت، برنامه‌های امنیتی در بازدیدهای میلیونی و همچنین در رأی‌گیری ویژه موفق بوده و در رأی‌گیری سراسری نیز موفق خواهد بود.

وزیر کشور عراق همچنین افزود، تمامی مسیرها باز است و تمامی سازوکارهای لازم برای انتقال رأی دهندگان در دسترس است و ممنوعیت تردد وجود ندارد.

در همین راستا، ویولا فون کرامون، رئیس هیئت اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: آمادگی‌ها و مقدمات بسیار خوب بود و ما منتظر واکنش رأی دهندگان عراقی و میزان مشارکت آنها در مراکز انتخاباتی هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: هر آنچه در انتخابات مشاهده و رصد کنیم را به عنوان ملاحظات در گزارش اولیه مطرح خواهیم کرد و دو روز پس از پایان روند انتخاباتی به دولت و ملت عراق ارائه خواهیم داد.

کرامون گفت: پس از آن، دو ماه بعد ، ما گزارش مفصل و طولانی‌تری را برای بهبود انتخابات آینده به دولت عراق ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha