• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400071812222
  • خبرنگار : 71631

جایزه‌ای از جشنواره فیلم زنان رم برای «احسان صدیق»

جایزه‌ای از جشنواره فیلم زنان رم برای «احسان صدیق»

«احسان صدیق» جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم را از جشنواره فیلم زنان رم دریافت کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در پنجمین دوره از جشنواره فیلم زنان رم (the Festival Cinema d'iDEA - Women's International Film Festival) که امسال به صورت تلفیقی از رویدادهای حضوری و مجازی برگزار شد، «احسان صدیق»، آهنگساز و سرپرست گروه «کوارتت کاسته»، چندی پیش برای ساخت موسیقی متن فیلم «جنبل» جایزه‌ی بهترین موسیقی فیلم را از این جشنواره‌ دریافت کرد.
این جشنواره‌ی بین‌المللی که هر ساله در کشور ایتالیا برگزار می‌شود، امسال با نگاهی ویژه به آثار فیلمسازان ایرانی به صورت آنلاین برگزار شد. فیلم «جنبل» به کارگردانی «هادی کمالی مقدم» و «مینا بزرگمهر» مستندی داستانی درباره‌ی خیالات مردم مناطق جنوبی ایران و برگرفته از ناخودآگاه جمعی ساکنان این منطقه و دیگر مناطقی است که مردم آن در حاشیه‌ی دریاها زندگی می کنند و موضوعاتی مثل عشق و طی طریق برای رسیدن به آن را در برمی‌گیرد. 

«احسان صدیق» آهنگساز و نوازنده‌ی گیتار الکتریک درباره‌ی ایده‌ی اولیه‌ی شکل‌گیری موسیقی متن فیلم «جنبل» گفت: «روایت داستانی این فیلم درباره جنوب ایران بود اما من تصمیم گرفتم موسیقی آن را خارج از فضای مرسوم موسیقی جنوب طراحی کنم چرا که اعتقاد دارم در کنار روایت داستان، موسیقی فیلم به مثابه یک دوئت رفتار می‌کند که علاوه بر داشتن شخصیتی مستقل در خدمت روایت داستان نیز قرار می‌گیرد.»

این آهنگساز در ادامه با اشاره به نقش روایت‌گری موسیقی متن در فیلم، افزود: «من صرفا قصد روایت موسیقی جنوب ایران را نداشتم چون به نظرم ساخت موسیقی فیلم با ابزار و حال و هوای جغرافیایی که در آن فیلم ساخته می‌شود کاری ساده و پیش پا افتاده است که در سلیقه من نیست. به همین دلیل برای ساخت موسیقی فیلم «جنبل» به سراغ یک موسیقی تجربی رفتم و تلاش کردم تا به کمک سازهای بومی و غیر بومی روایت موسیقی را انجام دهم.»

در جشنواره بین‌المللی فیلم زنان در رم ایتالیا امسال علاوه بر نمایش فیلم «جنبل»، فیلم‌هایی مثل «بنفشه‌ی آفریقایی» ساخته‌ی «مونا زندی» نیز به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره به این فیلم رسید. «مادر زمین» به نویسندگی و کارگردانی «مهناز افضلی»‌ تقدیر ویژه جشنواره را دریافت کرد و «خرامان» ساخته «آرش اسحاقی»‌ تقدیر ویژه هیات داوران را کسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha