• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400071812401
  • منبع : نمایندگی ایلام

بازرس کل استان خبر داد:

افزایش دو برابری ورودی و رسیدگی به شکایات در بازرسی ایلام

افزایش دو برابری ورودی و رسیدگی به شکایات در بازرسی ایلام

ایسنا/ایلام بازرس کل استان ایلام از افزایش دو برابری آمار ورودی و رسیدگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: جنبه مثبت این آمار این است که به عنوان نقطه امید و پناهگاهی برای رسیدگی هستیم و جنبه منفی آن این است که این آمار نارضایتی عمومی از دستگاه‌های اداری و اجرایی را نشان می دهد.

« مهدی اصلانی‌کرچی» در  جریان بازدید نماینده ولی‌ فقیه در استان از ادره کل بازرسی استان، اظهارکرد:مجموع شکایاتی که توسط همکاران ما در ۶ ماهه ی اخیر رسیدگی شده است، ۸۷۶ فقره در کارتابل همکاران بوده که به عنوان موارد جریانی در حال رسیدگی است.

وی افزود:در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش دو برابری آمار ورودی و رسیدگی ها بودیم، جنبه مثبت آن از این بابت است که به عنوان نقطه امید و پناهگاهی برای رسیدگی هستیم و جنبه منفی آن این است که این آمار نارضایتی عمومی از دستگاه‌های اداری و اجرایی را نشان می دهد.

اصلانی تصریح کرد: در ۶ ماهه ی اول تعداد پیشنهادهای اصلاحی که به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است، ۱۸۰ فقره بوده و ۳۵۳ فقره هم توصیه و تذکر و تعداد پیشنهادهای اجرا شده ۱۱۳ فقره بوده و میزان توجه به توصیه و تذکرات ۱۵۷ فقره بوده است

وی افزود: تعداد گزارشات تعقیب اداری که به مراجع رسیدگی کننده معرفی شده اند، ۴۶ فقره بوده است و ۱۸۷ نفر نیز در قالب ۴۶ فقره گزارش در سطوح مختلف مدیریتی و یا کارمند، به مراجع رسیدگی کننده اداری و تخلفات حرفه ای و انتظامی معرفی شده اند

مدیرکل بازرسی استان ایلام با بیان اینکه ۹ فقره گزارش کیفری داشتیم که مدیران و یا کارمندان را به مرجع قضایی معرفی کردیم، گفت: تعداد ۲۲ نفر محکومیت اداری و ۳ فقره هم کیفری داشتیم.

اصلانی ادامه داد: بحث فسخ و اصلاح ۲ فقره قراداد را داشتیم، ۴۱ مورد سوء جریانات مالی را کشف کردیم که ۵۲۸ میلیارد ریال ، سوءجریاناتی که در معاملات دولتی شناسایی شد۷۱۲ میلیارد ریال بوده و پیشنهادات اصلاح ساختاری و اموری که ارائه شد ۱۴۱ مورد بود.

وی با اشاره به اینکه ۹۸۹هکتار رفع تصرف از اراضی دولتی با پیگیری سازمان توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شده است، ابراز کرد: در بحث فسخ قرارداد اجرا به شرط تملیک ۲۹/۵ هکتار را داشتیم ومحکومیت تعزیراتی که بواسطه معرفی یک سری از افرادی که در مصرف نهاده های دامی و یا کالاهای اساسی انحراف داشته اند، بیش از ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

اصلانی با اشاره به اینکه تسریع در وصول مطالبات دولتی ۱۶۵۳ میلیارد ریال داشتیم، افزود: افکار عمومی بدانند که سازمان بازرسی مرجع گزارش دهنده است نه مرجع صدور حکم.

وی تصریح کرد: ما باید نظام تصمیم سازی را تقویت کنیم و نباید معطل این باشیم که نماینده سازمان بیاید و راهکار اجرایی بدهد، چون سازمان بازرسی یک دستگاه اجرایی نیست، بلکه یک دستگاه ناظر است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت: یکی از سیاست‌هایی که برای تاثیرگذاری بیشتر سازمان دنبال می‌شود، هشدارهای نظارتی است و زمانی که ببینیم یک انحرافی در دستگاهی به وقوع می پیوندد آن را اعلام می کنیم.

اصلانی یادآور شد: در رویکرد نظارت همگانی سعی کردیم از ظرفیت نخبگان و ظرفیت مشارکت عمومی بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت پذیری به دغدغه داشتن مشکلات جامعه بها دهیم.

وی با بیان اینکه از طریق سامانه «گزارشگران فساد» هر فردی در هر منطقه ای از استان می تواند گزارش فساد را بدهد، ابراز کرد: دسترسی آسان و راحت به مدیریت، تشکیل گروه‌های تخصصی، نشست با کارشناسان، کارگروهها، تشکل های غیردولتی از اقداماتی بود که در جهت نظارت و مشارکت‌ عمومی انجام گرفته است.

مدیر کل بازرسی همچنین از پشتیبانی و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، در راستای تحقق ماموریت‌های سازمانی و مبارزه با فساد تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha