• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071812424
  • خبرنگار : 50378

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی خبر داد

مشارکت بیش از ۲۵۰۰ نفر در برنامه‌های دهه آخر صفر در مرکز قرآن کریم آستان قدس

مشارکت بیش از ۲۵۰۰ نفر در برنامه‌های دهه آخر صفر در مرکز قرآن کریم آستان قدس

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام دهه ماه صفر بیش از ۲۵۰۰ نفر در برنامه‌های فضای مجازی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در راستای شعار همه خادم‌الرضاییم شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مسعود میریان اظهار کرد: پویش «نوجوانه‌های قرآنی» ویژه مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) و نوجوانان سراسرکشور در قالب مسابقه پیامکی با موضوع سیره اخلاقی تربیتی امام رضا(ع) از منظر قرآن کریم که محتوای آن در دهه آخرماه صفر درکانال‌های مجازی مرکز قرآن کریم بارگذاری شده بود سوالات آن ۱۶ مهرماه بارگذاری شد و علاقه‌مندان نوجوان به شرکت در این پویش  تاساعت۲۴ روز ۲۰ مهرماه سال جاری فرصت دارند به سوالات آن پاسخ دهند و از جوایز آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ایام دهه آخر ماه صفر این مرکز اجرای پویش ملی «غنچه‌های قرآنی» بود و بازخوردهای خوبی نیز داشت. فراگیران مهدالرضا(ع) و نونهالان کل کشور با ارسال نقاشی‌ها و تصاویر، فضاآرایی خانه و محله خود باکمک خانواده‌هایشان پیرامون دهه آخرماه صفر با رویکرد قرآنی و همچنین زیارت نیابتی از طرف کودکان سراسر کشور در این پویش شرکت کردند و ارادت خالصانه وکودکانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی افزود: نیاز به قرآن در تمام زمان‌ها، مکان‌ها و برای اقشار مختلف در تمامی سنین وجود دارد؛ لذا برنامه‌های مناسبتی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برهمین اساس تدبیر شده است و در قالب پویش‌هایی همچون «غنچه‌های قرآنی» ویژه نونهالان، «نوجوانه‌های قرآنی» ویژه نوجوانان، «عاشقانه‌های قرآنی» ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود.

میریان در خصوص پویش «عاشقانه‌های قرآنی» که از دیگر برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر امسال این مرکز بود عنوان کرد: ختم بزرگ قرآن کریم در قالب این پویش در بستر اپلیکشین «حب المتین» انجام شد که بیش از ۱۶۲۰ختم قرآن  توسط ﺧﺎﻧﻮاده‌ها صورت گرفت و ثواب آن به ساحت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اهدا شد.

وی در مورد برنامه‌های ملی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام پایانی دهه صفر گفت: برگزاری کرسی تلاوت ملی استان اصفهان از مزار مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی و تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی از برنامه‌های مرکز در این ایام بود. در این مراسم چهار تن از قاریان برجسته بین‌المللی چون «حامد علیزاده»، «مسعود نیک‌دستی»، «موسی معتمدی» حافظ بین‌المللی قرآن و «محمدجواد توکلی» حضور داشته و به تلاوت قرآن پرداختند که این مراسم با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی اصفهان و آیین پرچم‌گردانی حرم مطهررضوی همراه بود.

مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی با موضوع قرآن با غرفه‌هایی برای کودکان و پاسخگویی به مسائل شرعی نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حاشیه این کرسی تلاوت بود.

میریان خاطرنشان کرد: ثبت نام برای دوره‌های جدید فراگیری قرآن موسسات قرآنی استان اصفهان، غرفه تزریق واکسن کرونا باهماهنگی مرکز بهداشت استان اصفهان، فراخوان و اطلاع‌رسانی طرح «من قرآن را دوست دارم»، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از میهمانان، کمک وهمراهی به سالمندان و ناتوانان جسمی با ولیچر در مسیر برگزاری کرسی همچنین از دیگر ویژه برنامه‌هایی بود که درحاشیه این مراسم اتفاق افتاد و اجرای ویژه برنامه شام غریبان امام مهربانی‌ها هم به حال وهوای امام رضایی این مراسم افزود.

وی تأکید کرد: در این ایام مبارک برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا اجرای اثر همخوانی نجوای صحرا را توسط گروه تواشیح و همخوانی امام رضا(ع) متشکل از گروه‌های ممتاز تواشیح مشهد مقدس در بارگاه منور رضوی با همکاری و مشارکت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی داشته باشیم که فضای معنویی را در حرم مطهر ایجاد کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از اجرای برنامه‌ها در سطح استان‌های کشور خبر داد و افزود: در دیگر استان‌ها نیز برنامه‌های جمع‌خوانی «سراج الله» با محوریت سوره مبارکه انسان، در شب شهادت ولی نعمتمان در مساجد و اعتاب مقدسه سطح کشور وهمچنین در حرم مطهررضوی با فاصله‌گذاری اجتماعی دررواق شیخ حرعاملی، رواق دارالمرحمه، دارالقرآن الکریم با حضور نفر اول مسابقات بین‌المللی حفظ رضا گلشاهی، قاری بین‌المللی احمدی و حضور قاری ممتاز مجتبی جاویدی صورت پذیرفت.

میریان اظهار کرد: برپایی کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره گوهرشاد، یکی از برنامه‌های قرآنی این ایام بود که تا ۱۴ مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۱۰ و ساعت ۲۱ تا ۲۲ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد. در این محافل، قاریان برجسته‌ای همچون جواد پناهی، حمید شاکرنژاد، جواد کاشفی و امیر لعل اول، به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند. همچنین محفل قرآنی «ابناء‌الرضا» ویژه کودکان ونوجوانان تا ۱۶ مهر ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ در صحن قدس برپا شد و همخوانی کلام‌الله مجید و اجرای گروه‌های تواشیح در صحن‌های مختلف حرم مطهر نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی این دهه بود.

وی از شرکت بیش از ۲۵۰۰ نفر در برنامه‌های دهه آخرماه صفر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درفضای مجازی خبر داد و گفت: از برنامه‌هایی که درحرم مطهررضوی در دهه آخر صفر برگزار شد می‌توان به برنامه انس با صحیفه سجادیه با حضور استاد حجت الاسلام اعوانی اشاره کرد که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد از ساعت ۱۵:۳۰الی ۱۶:۱۵ برگزار و با استقبال خوبی روبرو شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، وی ادامه داد: همچنین برنامه «بازهم خدمت» با بیان معارف قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در حرم مطهر رضوی توسط نوجوانان خوش بیان و دانش‌آموزان رتبه‌دار در این حوزه در صحن‌ها و ساعت‌های مختلف انجام شد، «نذر تلاوت» نیز از جمله طرح‌هایی در آخرماه صفر بود که با اجرای آن قاریانی به هیات مذهبی اعزام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha