• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071812440
  • خبرنگار : 71659

همزمان با تقدیر و تشکر شخصیت‌های عراقی از روند انتخابات

الکاظمی: «خدا را شکر وظیفه خود را به پایان رساندیم»

الکاظمی: «خدا را شکر وظیفه خود را به پایان رساندیم»

نخست وزیر عراق پس از پایان رای‌گیری در صفحه توییتر خود نوشت: «خدا را شکر وظیفه خود را به پایان رساندیم. رهبر جریان صدر عراق ضمن فوق‌العاده موفق خواندن انتخابات امروز این کشور، از نخست وزیر مصطفی الکاظمی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر عراق پس از پایان رای‌گیری در صفحه توییتر خود از همه رای‌دهندگان و نامزدهای انتخابات تشکر کرد و گفت: «خدا را شکر وظیفه خود را به پایان رسانده‌ایم و قول داده‌ایم که انتخابات عادلانه و مطمئن برگزار کنیم».

الکاظمی نوشت: «از مردم شریف عراق و همه رای‌دهندگان، نامزدها، احزاب سیاسی، ناظران، کمیسیون انتخابات، نیروهای امنیتی قهرمان، سازمان ملل متحد و مرجعیت عالیقدر دینی تشکر می‌کنم».

«برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق هم پس از پایان عملیات رای‌گیری انتخابات پارلمانی زودهنگام گفت که پایان انتخابات نقطه شروع اصلاحات امور است.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق نیز پس از پایان عملیات موفقیت‌آمیز رای‌گیری و برگزاری انتخابات از نخست‌وزیر این کشور تقدیر و تشکر کرد و آن را یک «انتخابات فوق‌العاده موفق» از لحاظ امنیتی خواند.

سید عمار الحکیم پس از پایان رای‌گیری: مردم عراق حماسه ملی خلق کرده‌اند

«سید عمار الحکیم» رئیس ائتلاف «گروهای ملی کشور» ضمن تأکید بر لزوم صیانت از آرای رای‌دهندگان به عنوان «امانت بزرگ ملی»، از کمیسیون عالی مستقل انتخابات خواست تا هر چه زودتر نتایج انتخابات پارلمانی را در زمان تعیین شده (24 ساعت آینده) اعلام کند.

سید عمار الحکیم افزود: «ما از مردم بزرگ عراق خود که امروز یک حماسه بزرگ ملی دیگر ثبت کردند، قدردانی می‌کنیم. این حماسه به موفقیت‎ها و دستاوردها و فداکاری‌های مردم ما که به دلیل احساس مسؤولیت در انجام وظیفه خود در انتخابات شرکت کردند، اضافه شده است».

وی همچنین از مرجعیت دینی عراق که شهروندان را به مشارکت گسترده و آگاهانه دعوت و تشویق کرد، و نخست وزیر، کمیسیون عالی انتخابات و دستگاه‌های امنیتی که از مراکز رای گیری محافظت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

تشکر هادی العامری از مرجعیت عالیقدر عراق

رئیس ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای افزود: روند رای گیری در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پارلمانی امروز به پایان رسید و به همین مناسبت از مردم عزیز عراق و همچنین نیروهای حشد و مقاومت بویژه کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

العامری افزود: ما همچنین از مرجعیت دینی عراق تشکر و قدردانی می‌کنیم که رای دهندگان را به شرکت در این رویداد مهم ملی ترغیب کرد. از همه نیروهای امنیتی عراق به دلیل تلاش برای تامین امنیت روند انتخابات و همچنین از تلاش‌های کمیسیون عالی مستقل انتخابات با وجود یک سری از اقداماتی که منجر به جلوگیری از رأی دادن برخی رای دهندگان شد، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نوری مالکی: به دنبال تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمان هستیم

نوری مالکی رئیس ائتلاف «دولت القانون» روز یکشنبه از مردم عراق، کمیسیون انتخابات و کمیته امنیتی پس از پایان انتخابات پارلمانی تشکر کرد.

وی گفت: جهان بار دیگر از قدرت مدیریت عراق و عزم ملت این کشور در استفاده از حق دموکراتیک خود برای انتخاب مناسب‎ترین‌ها جهت تحقق مطالباتشان تحت تأثیر قرار گرفت.

نوری مالکی تأکید کرد: همه تلاش خود را برای تشکیل یک فراکسیون پارلمانی منسجم به کار می‌گیریم که ان شاء الله بزرگترین فراکسیون پارلمان خواهد شد.

رئیس ائتلاف دولت القانون همچنین از مرجعیت عالیقدر عراق و دعوت آن برای شرکت در انتخابات و همچنین از مردم عراق که به دعوت مرجعیت لبیک گفته و برای انجام وظیفه ملی خود در انتخابات شرکت کردند، تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha