• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071812473
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه:

مطالعات آبخیزداری تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

مطالعات آبخیزداری تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تربت حیدریه گفت: ۱۸۵ هزار هکتار طرح‌های مطالعاتی آبخیزداری شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

علیرضا قادری به عنوان نماینده ادارات منابع طببعی شهرستان‌های مذکور با بیان این خبر گفت: با توجه به وسعت عرصه‌های منابع طبیعی در سه شهرستان فوق و لزوم حفظ و حراست، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره برداری بهینه از این منابع نیاز به مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبارات مطالعاتی طرح و اجرای پروژه‌ها مهار سیلاب‌های فصلی، روان آب‌های سطحی و نهایتا تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی انجام خواهد شد که با توجه به خشکسالی‌های متوالی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قادری ادامه داد: نتیجه نهایی اقدامات آبخیزداری افزایش دبی آب چشمه ها، قنوات و رونق کشاورزی در پایین دست خواهد بود.

وی اظهار کرد: چنانچه درآمدهای حاصل از ۳ درصد طرح‌های بهره برداری معادن و خسارت تخریب اراضی واریزی به خزانه صد در صد برگشت نماید و یا تسهیلات لازم با بهره اندک و طولانی مدت در اختیار قرار گیرد و ساز و کار ترغیب و تشویق خیران برای مشارکت در اجرای پروژه‌های آبخیزداری با معافیت‌های مالیاتی تحقق یابد بستر مناسبی برای حضور خیران در این عرصه‌ها فراهم می‌شود که تحقق این سه مورد می‌تواند به رفع مشکلات آبخیزداری کمک نماید.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در ادامه محمود زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه، مه ولات در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت و اهمیت منابع طبیعی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری تأ کید کرد و گفت: ساز و کار برگزاری نشست با شوراهای اسلامی روستاها و سرمایه گذاران علاقه‌مند در این عرصه‌ها را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha