• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400071913119
  • خبرنگار : 71129

راسموسن: دولت دانمارک باید هزینه‌های دفاعی را افزایش دهد

راسموسن: دولت دانمارک باید هزینه‌های دفاعی را افزایش دهد

به گفته آندرس فوگ راسموسن که مدافع افزایش سالانه بودجه دفاعی دانمارک به میزان ۲.۱ میلیارد دلار است، اگر مقام‌های این کشور می‌توانند از عهده تامین میلیاردها میلیارد برای بسته‌های تشویقی کرونا برآیند، پس باید بتوانند ابزار لازم را برای ارتش نیز تامین کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اندرس فوگ راسموسن دبیرکل سابق ناتو و نخست وزیر پیشین دانمارک از کشورش خواسته تا هزینه‌های دفاعی را به منظور رسیدن به درخواست‌های ائتلاف نظامی ناتو افزایش دهد.

وی در نشست ملی حزب لیبرال – محافظه کار " Venstre" خواستار افزایش بودجه دفاعی تا ۲.۱ میلیارد دلار در سال شد.

راسموسن گفت: در ناتو تصمیم گرفته‌ایم که تمامی متحدان باید دست کم دو درصد از تولید ناخالص داخلی را تا پایان ۲۰۲۴ در هزینه‌های دفاعی سرمایه گذاری کنند. دانمارک تنها ۱.۴ درصد در این زمینه هزینه کرده است. این مساله تاسف بار است.

وی افزود: دانمارک باید هر سال ۱۴ میلیارد کرور در این زمینه هزینه کند. این پول زیادی است؛ اما آزادی و صلح، مجانی نیست. هزینه‌بردار است. مقام‌های دانمارک باید پول بیشتری را به منظور تقویت آزادی دانمارکی‌ها از طریق داشتن یک  ارتش قدرتمند و مدرن سرمایه گذاری کنند.

دبیرکل سابق ناتو به پارلمان دانمارک اشاره کرد که میلیاردها میلیارد را برای کمک به بسته‌های تشویقی کرونا و بسته‌های کمکی به بخش تجارت و اشتغال اختصاص داده و افزود: تصمیم دولت برای کشتن بیش از ۱۵ میلیون راسوی پرورشی که به پرداخت غرامت و جبران هزینه‌های پرورش دهندگان منجر شد نیز جزئی از این هزینه‌هاست.

فوگ راسموسن ادامه داد: دولت ۲.۸ میلیارد دلار به پرورش دهندگان راسو اختصاص داد پس می‌تواند ۱۴ میلیارد کرور برای دفاع در نظر بگیرد که آزادی همگی ما را تضمین و تقویت کند.

نخست وزیر پیشین دانمارک در ادامه صحبت‌هایش گفت: مساله فقط توقف جنگ‌های ابدی نیست. احتمالا تامین آزادی و صلح ابدی یک وظیفه است. برای این منظور، ما به یک دفاع نظامی قوی نیاز داریم. دفاعی که در مواقع لزوم نیز می‌تواند در نقاط کلیدی جهان مورد استفاده قرار گیرد.

راسموسن از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ نخست وزیر دانمارک و از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ دبیرکل ناتو بود. وی از آن زمان مدیر موسسه رایزنی "سیاسی گلوبال راسموسن" و موسس "ائتلاف بنیاد دموکراسی‌ها" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha