• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071913126
  • خبرنگار : 50233

ورود به عرصه بین‌الملل با جذب بیمار و دانشجویان خارجی

ورود به عرصه بین‌الملل با جذب بیمار و دانشجویان خارجی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ارتقاء این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: جدا از جذب دانشجویان خارجی، بسترها برای جذب بیماران خارجی نیز در این استان فراهم شده است.

دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جدای از این دو، این دانشگاه به زودی یک کلینیک در حوزه اوراسیا و در کشور قرقیزستان خواهد ساخت که بسترهای آن در مذاکرات با مسوولان این کشور فراهم شده است.

وی از توسعه بخش‌های وی آی پی در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان به عنوان یکی از برنامه‌های دانشگاه برای جذب بیمار از دیگر کشورها نام برد و افزود: در حال حاضر خدمات با کیفیتی در این بخش‌ها به بیماران ارائه می شود.

وی جلوگیری از خروج بیماران استان و جذب ارز از محل بستری بیماران خارجی را از اهداف توسعه بخش های وی آی پی خواند و گفت: یکی از مشکلات بیمارستان‌های استان در گذشته پوشش پایین ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستانی بود که این مشکل با توسعه بخش‌های وی آی پی و جذب بیماران از دیگر استان‌ها تا حدودی مرتفع شده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از 190 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات بیمارستانی در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه جذب شده ادامه داد: تکمیل مرکز درمان سرطان سمنان که یک مرکز استانی است نیز از اقدامات مهم بیمارستانی و درمانی در دانشگاه است که قرار است تا پایان اسال تحویل شود.

وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی در ترم پیشین در این دانشگاه افزود: در همین راستا مجوزهای لازم برای جذب دانشجو در سه رشته بین‌المللی؛ پزشکی بین‌الملل، دندانپزشکی بین‌الملل و داروسازی بین‌الملل اخذ شده است که گام مهمی در توسعه بخش بین‌الملل دانشگاه است.

وی از تلاش برای حرکت در مرزهای علم به عنوان یکی از اهداف دیگر علوم پزشکی سمنان نام برد و گفت: رشته‌های مهندسی بافت و علوم سلولی از جمله رشته‌های مهم در این بخش است که مجوز آن در این سال‌ها اخذ شده و بزودی دانشکده علوم نوین نیز در دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به پیشرفت‌های این دانشگاه در حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی افزود: جایگاه علوم پزشکی سمنان در این سال‌ها هشت پله در حوزه پژوهشی ارتقا یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha