• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071913322
  • خبرنگار : 71145

هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی از کار درآمد

هدایای قیمتی عربستان به ترامپ تقلبی از کار درآمد

شمار هدایای مقامات عربستان به ترامپ و هیئت همراه وی ۸۲ هدیه بوده که شامل کالاهای معمولی ازجمله کفش و مدال تا چند هدیه قیمتی می‌شده است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا، در سفر خود به عربستان در مه ۲۰۱۷، هدایای بسیاری از خانواده سلطنتی دریافت کرد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، شمار هدایای مقامات عربستان به ترامپ و هیئت همراه وی ۸۲ هدیه بوده که شامل کالاهای معمولی ازجمله کفش و مدال تا چند هدیه قیمتی می‌شده است. در آن میان سه پالتو از جنس پوست ببر سفید و پلنگ و یک خنجر با دسته شبیه به عاج جزء هدایای بسیار قیمتی شناخته می‌شد.

با اینکه براساس قوانین آمریکا، در اختیار داشتن این گونه هدایا مصداق نقض قانون حمایت از گونه‌های جانوری رو به انقراض است، ترامپ این هدایا را برای خود نگه داشت.

در روز آخر حکومت ترامپ، کاخ سفید این کالاها را به اداره خدمات عمومی تحویل داد در حالی که قانونا این‌گونه کالاها باید به اداره ماهی‌ها و زیست‌بوم‌های خشکی آمریکا منتقل شود.

به نقل از میدل ایست نیوز، این اداره پس از مصادره این کالاها آنها را به آزمایش گذاشته و نتیجه آزمایش برای همه غافلگیرکننده بوده است: هر سه پالتو از پوست مصنوعی بوده و پوست طبیعی نیست.

این گزارش افزوده که معلوم نیست مقامات عربستان از مصنوعی بودن این هدایا اطلاع داشته‌اند یا نه.

در سال ۱۹۶۶ کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مقامات این کشور حق ندارند هدایایی با ارزش بیش از ۴۱۵ دلار را برای خود نگه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۹ ۲۱:۲۵

کاو شیرده لغد بدی به ترامپ زده دمش گرم.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۸:۴۳

ببین مردم آمریکا و عربستان چطور زندگی میکنند مردم ایران چطوری زندگی میکنن حالا بگین گاو شیرده،لابد از نظر شما ایران به روسیه وچین باج نمیده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۲ ۱۸:۲۰

ایران هم گاو شیر ده هست ولی تو نمی خواهی بفهمی !! طرفش ببین چند تا هستن ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۹ ۲۲:۴۹

پس نتیجه میگیرم شیر این گاو شیرده،شیر نبود...وایتکس+شیر خشک بوده.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۹ ۲۳:۰۰

خب اینکه خیلی خوبه پوست مصنوعی بوده، حالا شما چرا دارید میسوزید از این موضوع؟ اگه طبیعی بود خودتونو جر میدادید که ترامپ حقوق حیوانات رو نقض کرده، حالا که مصنوعی بوده برای خودتون دارید لاطائل میبافید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۳:۰۸

خخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۰۰:۲۳

معلوم نیست آمریکا عربستان رو میدوشه یا عربستان آمریکا رو

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۵:۵۶

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۰۰:۲۹

خود ترامپ بدلشوجاگزین کرده که تونه اصلیشون ببره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۴:۱۲

داداش ترامپ نیازی واسه مخفی شدن و داشتن بدل این چیزا نداره.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۰۲:۳۳

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۰۵:۵۲

از هر کدوم دو تا بوده تقلبیا رو تحوبل داده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۱:۱۶

عربستان آمریکا را دوشیده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۲:۲۱

حسادت از کامنت های ایرانی ها میبارد علکی نیست به ما میگن پشت کوهی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۳:۱۷

روزگاری محمد رضاشاه گاو شیرده امریکا یکسرویس جواهر با ارزش به کندی و همسرش هدیه میده در مقابل کندی یه کراوات کهنه متعلق به رییس جمهور چند دهه قبل که دقیقا یادم نمی اد کی بوده رو به فرح هدیه میده.... ال سعود ناز شستت دلم خنک شد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۴:۴۱

با سلام خدمت دوستان. شما عزیزان چقدر ساده هستین آقای ترامپ که خودش میدونسته آخر رسیاست جمهوریش این هدایا ازش گرفته میشه اونها رو با بدل عوض کرده والان تحویل مقامات داده و با آزمایش معلوم بشه که مصنوعی هستن و با یک تیر دو نشان میزنه هم هدایایی اصلی رو داره هم همه باور میکنن مصنوعی بودن و همین مصنوعی هام هم بر مییداره برا خودش همین کلک رو در مورد سرقت عطیقه های ایران از موزه در زمان شاه زدن بعد از چند ده سال پا پیگیری و کلی هزیزنه برا بازگشت و آمدن به ایران گفتن که همشون بلد هستن ...اره اینست سیاست

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۹:۱۵

عاشق حکومت عربستان هستم نه اهل دروغ هستن نه اهل ریا الکی وعده برابری زن و مرد نمیدن که بعدها توش بمانند در مبارزه با مواد مخدر که حتی یک قرص کدوئین هم نمیشه با خود حمل کرد همه افراد کشورشان هم در رفاه هستن بازیکنان تیم ملی کشورشان هم دورگه نیستن در سراسر عربستانم بعید میدون یک نفر زن روسپی پیدا بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۲۰:۰۵

ترامپ خودش اصل برداشته ، فیک تحویل داده 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۲۱:۲۳

احتمالا اومدند از ایران خریدند ... عربا رو خیلی سرکیسه می کنند تو بازارای ایران ... من خودم تو کار عطر و ادکلنم ... ادکلن ۷۰ هزاری رو دو میلیون میدن به عربا ...

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۲۲:۱۶

خوشبخالشون زندگی کردن عشق کردن شعارم ندادن بهترین زنگی رو میکنن کشورهای عربی از آمریکا نمیترسن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۷

شما که هیچی از سیاست نمیدونید چرا میاید نظر میدید اصلا شما چرا وکیل مدافع ترامپ یا عربستان شده اید انگار دوست دادید ترامپ قدرت پیدا بکنه تا ایران نابود کنه عربستان برای خودشیرینی و برای اینکه امریکا هواشونو داشته باشه هدایای گران قیمت و چه معلوم پشت پرده چه نفتهایی رایگان بهشون میدن حالا خبر بیاد که اینا قلابی بودن میدونید چی میشه امریکا و ترامپ تحقیر میشن حالا عربستان نمیدونه باید چیکار کنه شاید بگن این کار عمدی نبوده و ما نمیدونستیم قلابیه تا از خشم امریکا در امان بمانن اما اگر اینکار هم شده باشه کار خداست شما به عنوان یک انسان عادی اگر بیاید به همسرت طلای اصل هدیه بدی بعد ایشان بفهمه قلابی بوده ایا هیچ اتفاقی نمیفته ایا ممکن نیست رابطتون به هم بخوره مگر اینکه ثابت کنی سرتو هم کلاه گذاشتن و طلای قلابی را بهت انداختن اما برای یک کشور مثل عربستان این قابل قبول نیست که بگن ما نمیدونستیم اینا قلابیه فکر میکردیم اصل هست و سرمون کلاه گذاشتن بعدش هم این ابروریزی اول در خبرگزاری های خارجی پخش میشه و اگر ارزش خبری نداشته باشه پخش نمیشن

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۱ ۱۹:۵۴

هر کس اندازه لیاقت خودش هدیه میده